Veteráni a historie

Volkswagen Karmann-Ghia: Elegantní Brouk

Veteráni a historie , 25. 06. 2019

Volkswagen Karmann-Ghia: Elegantní Brouk

Volkswagen Karmann-Ghia nebyl se svým exotickým názvem nic jiného než tak trochu upravený oblíbený lidový vozem Brouk. Na rozdíl od milovaného Brouka měl daleko elegantnější tvary a nebyl tak roztomilé “buclatý”.  Sportovní vůz Volkswagen Karmann-Ghia vznikl ve spolupráci dvou karosáren -…

Škoda Skopak - škodovka z dalekého Pákistánu

Veteráni a historie , 20. 06. 2019

Škoda Skopak - škodovka z dalekého Pákistánu

Česká Škodovka už před lety vyráběla vozy mimo evropský trh. Jen málokdo zná například model ze 60. let Škoda Skopak, který se vyráběl v Pákistánu pro potřeby běžného lidu. Jednalo se odolný užitkový vůz, který se na českém trhu nikdy neprodával. Pákistán byl v…

BMW 503 - vynucený luxusní sporťák, který málem BMW ke krachu přivedl

Veteráni a historie , 17. 06. 2019

BMW 503 - vynucený luxusní sporťák, který málem BMW ke krachu přivedl

Na začátku roku 1954 Mercedes, největší konkurent automobilky BMW, představil dva úžasné prototypy luxusních aut modely 300 L a menší 190 SL. Ohromnou vlnu nadšení nešlo jednoduše ignorovat, a proto si obchodní ředitel BMW doslova vydupal vývoj nového luxusního sportovního vozu BMW 503.  …

Vauxhall Velox: Britská auta v americkém stylu

Veteráni a historie , 7. 06. 2019

Vauxhall Velox: Britská auta v americkém stylu

Vauxhall je původem britská automobilka, která s výrobou osobních vozidel začala již v roce 1903. V roce 1925 automobilku za 2,5 milionů dolarů koupila rozrůstající se americký koncern General Motors. A tak britská auta dostala americkou tvář v podobě modelu Velox.  …

Po válce to byl Ford, kdo jako první přišel s revoluční konstrukcí

Veteráni a historie , 3. 06. 2019

Po válce to byl Ford, kdo jako první přišel s revoluční konstrukcí

Americká automobilka Ford přišla jako první po druhé světové válce se zcela novou konstrukcí automobilů. Nová konstrukce byla postavena na rámovém podvozku a pohonu zadních kol. Ke slavnostnímu představení došlo na gala večeru v newyorském hotelu v červnu 1948.  V průběhu druhé…

Škoda Trekka: První české SUV z roku 1966

Veteráni a historie , 27. 05. 2019

Škoda Trekka: První české SUV z roku 1966

V současnosti česká Škodovka vyrábí povedené SUV pod názvy Kodiaq či Karoq. Jedná se o univerzální stroje, které se hodí jako osobní, tak i pracovní auta. S návrhem na takový vůz však Škoda přišla už v 60. letech. Její naděje bohužel zazdil neústupný totalitní…

Škoda 1500 V - nadějný projekt, kterému nebyl dopřán úspěch

Veteráni a historie , 22. 05. 2019

Škoda 1500 V - nadějný projekt, kterému nebyl dopřán úspěch

Kultovní užitkový vůz Škoda 1203 se i přes spoustu nedostatků a kritiky zařadil mezi české automobilové legendy. Už v dobách své největší “slávy” však šlo o zastaralý vůz, který si sloužil odpovídající náhradu v podobě modernější automobilu. Stát se jí měl více než nadějný…

Tatra 603 - senzační limuzína pro papaláše, která vznikla tajně

Veteráni a historie , 17. 05. 2019

Tatra 603 - senzační limuzína pro papaláše, která vznikla tajně

Tak trochu kuriózní je osud osobního automobilu Tatry 603, jehož vývoj probíhal tajně za zády komunistických vůdců. Jeho tvůrcům za porušení zákazu hrozily těžké tresty, přesto nepřestali. Nakonec se z ilegální Tatry Valuty stala luxusní limuzína, v níž se papaláši s radostí předváděli.  …

Messerschmitt KR175 a KR200 - malá jako motocykl, ale o dost pohodlnější

Veteráni a historie , 6. 05. 2019

Messerschmitt KR175 a KR200 - malá jako motocykl, ale o dost pohodlnější

Druhá světová válka měla jako každý dlouholetý válečný konflikt devastující vliv na životy lidí. Automobilový průmysl nebyl žádnou výjimkou. V 50. letech se proto objevila malá lidová vozítka, která nabízela větší pohodlí i ochranu než motocykly. Samozřejmě za lidovou cenu. Po válce automobilky jen…

Citroën SM - luxusní francouzský vůz s italským motorem od Maserati

Veteráni a historie , 18. 04. 2019

Citroën SM - luxusní francouzský vůz s italským motorem od Maserati

V druhé polovině 60. let uplynulého století se francouzská automobilka rozhodla vyrobit prestižní model s maximální rychlosti přesahující 200 km/h. Citroën však neměl vlastní dostatečně silný motor. Koupil tedy italskou automobilku Maserati, která přesně takový motor měla.  Citroën využil finanční krize,…