Volkswagen Karmann-Ghia: Elegantní Brouk
Přidal ajeto0070, dne 25. 06. 2019, 0x
Volkswagen Karmann-Ghia nebyl se svým exotickým názvem nic jiného než tak trochu upravený oblíbený lidový vozem Brouk. Na rozdíl od milovaného Brouka měl daleko elegantnější tvary a nebyl tak roztomilé “buclatý”.
Sportovní vůz Volkswagen Karmann-Ghia vznikl ve spolupráci dvou karosáren - německé karosárny Karmann a italské karosárny Carrozzeria Ghia, které se rozhodly vyrobit vlastní upravenou verzi Volkswagen Beatle. Už od počátku bylo cílem německo italské spolupráce vymyslet více “sexy” verzi buclatého Brouka a vymyslet čistě elegantní sportovní vůz.
Volkswagen Karmann-Ghia: Od prototypu k sériové výrobě
Na spolupráci s italskou karosárnou Ghia se domluvil sám největší šéf a zakladatel německé karosárny Wilhelm Karmann s italským designérem Luigim Segrem. Původně měl vzniknout otevřený kabriolet, Segre se však nakonec rozhodl pro kupé. První prototyp byl představen v roce 1953 na autosalonu v Paříži.
Kupé vzbudilo velký ohlas a zamlouvalo se i šéfovi automobilky Volkswagen Heinz Nordhoffovi. Sériovou výrobu však zamítl z finančních důvodů. Byla by pro firmu příliš drahá. Naštěstí se našlo jiné řešení. V továrně v Osnabrücky se našla volná kapacita a tak nakonec k sériové výrobě Volkswagen Karmann-Ghia přece jen došlo.
Volkswagen Karmann-Ghia: Za 20 let bylo vyrobeno přes 400 000 kusů
Rozhodnutí poslat prototyp Volkswagen Karmann-Ghia do sériové výroby se ukázalo být jako velmi dobré. Volkswagen Karmann-Ghia se vyráběl následujících 20 let a celkem bylo vyrobeno 362 601 kupé a 80 881 kabrioletů.
První Volkswagen Karmann-Ghia Typ 14 se začal prodávat v roce 1955 a byl téměř stejný jak první prototyp. Pod kapotou se ukrýval vzduchem chlazený čtyřválcovým motor o objemu 1,2 litru a výkonem 30 koní (22 kW). Nebylo to nic moc a první kusy dosahovaly maximální rychlosti 120 km/h. První otevřený kabriolet Volkswagen Karmann-Ghia byl uveden na trh až v roce 1957. K mání byla i verze s odnímatelnou plátěnou střechou.
Volkswagen Karmann-Ghia: Měnil se výkon i vzhled
Počáteční nízký objem a výkon motorů u Volkswagen Karmann-Ghia brzy nahradily výkonnější motory. Následující typy dostaly už motory o objemu 1,3 litru a výkonem 40 koní, poté 1,5 litru a výkonem 53 koní a největší měl objem 1,6 litru a výkon 60 koní. Auta s posledním motorem mohla jet rychlostí až 138 km/h.
Kromě výkonu se měnil i vzhled a to jak karosérie, tak i interiéru. Původní kulaté blinkry nahradily vodorovné, nárazníky se stávaly masivnějšími a zadní světla se neustále zvětšovala. Výroba úspěšného modelu Volkswagen Karmann-Ghia byla ukončena až po 20 letech v roce 1974. Dnes jsou tato krásná auta k vidění na různých výstavách a akcích pro veterány.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.