15 nejkrásnějších německých aut v celé historii

Garáž nejlepších vozů

Přidal jedemedal, dne 16. 03. 2020,  0x


Po japonských, francouzských, britských a amerických krasavcích musela přijít řada také na naše německé sousedy. Připravili jsme si pro vás seznam těch nejúžasnějších německých aut všech dob. Kochejte se společně s námi.

VW Beetle

Jen málo vozidel si získalo takovou oblibu po celém světě jako roztomilé “lidové” auto z Německa Volkswagen Beetle, česky prostě Brouk. Vyráběl se mezi lety 1938 až 2003 a prodaly se jich doslova miliony. Nebyl rychlý, prostorný, ani nijak zvlášť pohodlný. Byl to prostě kouzelný Beetle.


VW Karmann Ghia

Pokud vám model Karmann Ghia připomíná Beetle, nejste daleko od pravdy. Jen se jedná o trochu upravenou, elegantnější a sportovnější verzi tohoto lidového auta Představen byl na pařížském autosalonu v roce 1953 a jeho povedený design byl výsledkem spolupráce se známým italským studiem Ghia a designérem Luigim Segrem. VW Karmann Ghia se nejvíce prodával v USA.


Mercedes-Benz W123

Mercedes W123 je dnes považován za kultovní vůz, se kterým v dobách jeho největší slávy jezdili vysoce postavení manažeři, dnes je spatříte jako udržované veterány i stále sloužící taxíky. Už jenom proto, že se tohoto prostorného a pohodlného kombi vešlo sedm až osm dospělých osob. Kvůli delšímu rozvoru, masivní čelní masce se čtyřmi světly a především zadních světel připomínající klávesy získal přezdívku “piano”. Prodával se v letech 1976 až 1986.


BMW 635 CSI

Za agresivně vyhlížející zkosenou a špičatou přední část si tento kultovní BMW 635 CSI vyráběný na přelomu 70. a 80. let vysloužil přezdívku “žralok”. Sportovní kupé bylo ve své době velmi populární a celkem se vyrobilo přes 86 tisíc exemplářů. Neni divu, pod jeho kapotou se ukrýval atmosférický řadový motor a vůz měl pohon všech čtyř kol. Dnes je BMW 635 CSI ceněno jako youngtimer.


Audi Quattro

Letos je to 40 let, co revoluční model Audi Quattro vstoupil na trh. Revolučním se Quattro stalo díky pohonu čtyř kol, které do té doby měly pouze terénní vozidla. Kvůli pohonu 4x4 museli vývojáři sáhnout po výrazně výkonnější motoru, který bu tuto “bestii” utáhl. Nové kupé se sportovní vizáží se nejvíce proslavila díky svým úspěchům na rallye závodech. Velké úspěchy s ním slavila například úspěšná rallye závodnice Michele Mouton.


Audi R8

Tento vůz patří mezi relativně nové modely. Na trhu se objevil v novém tisíciletí v roce 2007 a jako první měl v rámci značky Audi motor uložený uprostřed. Vůz je celý vyrobený z karbonových vláken, díky čemuž je velmi lehký, a také o dost rychlejší. R8 je sice luxusní sportovní vůz, zároveň je však vhodný pro každodenní použití podobně jako vozidla od konkurenční značky Porsche. 


Porsche Carrera GT

Porsche Carrera patří mezi vrcholové modely německé automobilky a světlo světa poprvé spatřil v roce 2003. Jedná se o prvního zástupce, kterým se značka Porsche zařadila do segmentu supersportovních vozidel. Za zmínku stojí zejména vysokovýkonný motor V10, který si může každý prohlédnout díky průhledným panelům na víku motorového prostoru.


Mercedes SLS AMG Black

Tento luxusní a extrémně sportovní model německá automobilka uvedla na trhu v roce 2009 na frankfurtském autosalonu jako nástupce modelu Mercedes-Benz SLR McLaren. Prodávat se začal o rok později za 4,5 milionů korun. Je první automobil AMG, který je určený i pro provoz ve městě. Pod jeho kapotou se ukrývá motor s výkonem 631 koní na stovku se dostane za 3,6 sekund.


BMW 3.0 CS

Legendární dvoudvéřové sportovní kupé vítězilo na závodních okruzích. Představen byl v květnu 1972 jako lehký sportovní vůz, který poháněl řadový šestiválec o objemu 3003 cm3. Kvůli řadě aerodynamických prvků a zejména pak velkým spoilerům na přídi a malým ploutvičkám na zádi se BMW 3.0 CS říkalo “batmobil”. 


Porsche 959

V letech 1986 až 1989 německá automobila vyráběl supersportovní vůz Porsche 959, který byl jako jeden z mála vybavený pohonem všech kol. Původně byl vyvíjený pro závody rallye a první prototyp byl představen v roce 1983 na frankfurtskému autosalonu. Až do roku 1987 držel pozici nejrychlejšího sériově vyráběného automobilu na světě.


BMW 2002

V roce 1968 novinka v podobě sedanu BMW 2002 zaujala fantastickými jízdními vlastnostmi natolik, až odstartovala éru sportovních sedanů. Na trhu se udržel dalších 8 let a jeho fanoušci ocenili především přesné řízení.


Porsche 911

Jedním z nejznámějších německý aut je zcela jistě sportovní model Porsche 911, který byl na trh uveden v roce 1964 a vyrábí se dodnes. Téměř 60 let na trhu z něj vytvořilo kultovní vůz, který si své původní tvary zachoval dodnes.


Porsche 356 Speedster

Porsche 356 bylo úplně první vozem, které neslo název německé značky Porsche. Vyráběl se mezi lety 1949 až 1965 a celkem bylo vyrobeno přesně 82 363 kusů. Právě tento vůz byl předchůdcem nejslavnějšího modelu automobilky Porsche 911. Malý sportovní vůz připomínal VW Beetle, však také oba navrh Ferdinand Porsche ve stejné době.


BMW 507

V letech 1955 až 1959 německá automobilka vyráběla štíhlý elegantní roadster BMW 507 s nízkými boky, který byl primárně určený pro podporu prodeje na americkém trhu. Design proto navrhl designér Albrecht Goertz, Němec žijícího v USA, který zdejší trh a jeho požadavky znal velmi dobře. Z původního plánu vyrobit supersportovní vůz vyšel spíše luxusní sportovní sedan, který poháněl vidlicový osmiválce o výkonu 150 koní a maximálkou 225 km/h.


Mercedes 300SL Gullwing

Za nejkrásnější německý vůz v celé historii považujeme model Mercedes 300 SL Gullwing, který automobilka představila v roce 1954 v New Yorku. Hlavním znakem dvoumístného luxusního sportovního vozu jsou dveře, které po otevření připomínají rozevřená křídla racka. Nešlo přitom pouze o designový výstřelek, ale praktické řešení vymyšlené kvůli poměrně komplikované trubkové konstrukci zasahující do prostoru, kde se obvykle nachází přední dveře.






Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.