11 nejlepších a nejkrásnějších francouzských aut v historii

Garáž nejlepších vozů

Přidal jedemedal, dne 16. 01. 2020,  0x


Francouzské automobilky mají tak trochu rozporuplnou pověst. Buď je milujete nade vše nebo byste si auto od francouzské značky nikdy v životě nekoupili. Rozhodně se jim nedá upřít, že by jim chyběl typický francouzský šmrnc. Které jsme ocenili jako nejlepší?

  1. Peugeot 402 (1935-1942)

Na přelomu 30. a 40. let francouzská automobilka přišla s pohledným sportovním vozidlem Peugeot 402 s povedeným aerodynamickým designem. Nejhezčí varianta v kabriu byla dokonce vůbec prvním autem na světě, které mělo pevnou odnímatelnou střechu. Pod kapotou měla 402 řadový vodou chlazený motor o objemu 1991 až 2142 cm3. Během sedmi let bylo vyrobeno celkem 75 tisíc kousků.



  1. Citroën Traction Avant (1934-1957)

Další slavný veterán Citroën Traction Avant si dokonce zahrál v celé řadě francouzských filmů a to zejména v černém “mafiánském” provedení s tajemně zatmavenými skly. Jednalo se doslova o revoluční vůz, protože to byl vůbec první sériově vyráběný vůz, který měl pohon na přední nápravu a skořepinovou samonosnou karoserií. K mání byly různé varianty od kupé a kabrio, přes sedan až po luxusní čtyřmístnou limuzínu. Celkem bylo vyrobeno přes 750 tisíc kusů.


  1. Delahaye 135 (1935-1954)

Nejen pro milovníky veteránů tento model představuje absolutní skvost. Delahaye 135 se vyráběl v různých karosářských variantách. Za nejpovedenější je považováno krásné kupé označované jako Coupe des Alpes kvůli závodním úspěchům v alpské rally. Design navrhl mladý inženýr Jean Francoise. Jeden z prvních modelů si dokonce v roce 1937 připsal vítězství ve světově populárním závodě rally Monte Carlo.


  1. Citroën DS (1955-1975)

Mezi nejznámější modely francouzské automobilky patří zcela jistě Citroën DS, který se proslavil díky originálním na svou dobu futuristikému designu navrženým designérem Flaminiem Bertonim a Andrém Lefebvrem a celé řadě inovativních technologických novinek (např. jedinečný systém hydropneumatického odpružení). Jediným slabším článkem se později stal motor, který byl v 60. letech nahrazen čtyřválcovým dvoulitrem o výkonu 84 koní až 141 koní. Celkem bylo vyrobeno téměř 1,5 milionů kusů a v polovině 70. let jej nahradil novější model Citroën XS.


  1. Alpine A110 (1961-1977)

Tak konkrétně tohle auto považujeme za hlavní hvězdu všech hvězd, co se týče francouzské automobilové tvorby. Malé sportovní kupé se poprvé objevilo v roce 1961, ale největší slávy se dočkalo v 70. letech. Vyráběly se dvě karosářské varianty kupé a kabrio a velkým plusem byl zejména přídavné světlomety, které zdůrazňovaly sportovní vzhled. Alpine 110 se do historie zapsala především svými závodními úspěchy na soutěžích Monte Carlo, kde v roce 1971 a 1973 obsadila první tři místa. Její vítězství ukončil až nástup sportovních speciálů v čele s Lancia Stratos.


  1. Citroën SM (1970-1975)

Sportovní kupé Citroën SM vyráběla francouzská automobilka ve spolupráci s italským Maserati, což je na výsledku patrné. Cílem bylo vyrobit výkonné GT kombinující francouzský podvozek a italský šestiválcovým motor o výkonu 170 koní. SM se tak na stovku dostalo za více než slušných 8,5 sekundy a jeho maximálka činila 170 km/. Na začátku 70. let patřil Citroën SM k nejrychlejším sporťáků s pohonem předních kol na světě. V Kalifornii se dokonce objevil speciál, kterým mohl jet rychlostí až 325 km/h.


  1. Peugeot 205 (1983-1997)

Malý osobní automobil se vyráběl 14 let a za tu dobu bylo vyrobeno přes 5,3 milionů kusů, což svědčí o velké oblibě. V prodeji byly tři karosářské varianty - dvoudvéřové kabrio, tří a pětidveřový hatchback. Peugeot 205 byl oblíbený nejen na “silnici”, ale také na závodech, zejména pak v soutěžích rally (Peugeot 205 GTI, 205 Rally, 205 Turbo 16). Populární dvěstěpětka dokonce získala titul Auto 80. let. Dodnes je lze potkat na silnicích ve slušném stavu, za což může vynikající antikorozní ochrana, která už se jen tak nevidí. 


  1. Venturi Atlantique Biturbo (1991-2000)

V 90. letech se Francouzi pustili do výroby supersportovních vozidel a jedním z nich bylo právě Venturi Atlantique Biturbo. Asi nejvíce se povedla verze Venturi Atlantique 300, stylový vůz, který si zamilovat i Jeremy Clarkson z populárního pořadu Top Gear. Venturi měl moderní sklolaminátovou karoserii, vážil pouze 1 300 kg a poháněl jej třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly o výkonu 314 koní umístěný pod zadní nápravou. V 90. letech bylo Venturi rychlé auto, jehož maximálka činila 275 km/h a na stovku se dostal za 5 sekund. Bohužel i přes všechny superlativy se tento vůz prodával velmi málo a vidět jej dnes je velká vzácnost.


  1. Renault Safrane (1992-2000)

Model Safrane Biturbo byl úplně první model francouzské značky z kategorie vyšší střední třídy a byl navržen pro náročnější motoristy. V prodeji byla pouze jediná karosářská varianta a to prostorný pětidveřový liftback a jako první Renault byl vybavený airbagy. Sportovní verze Biturbo byla vybavená třílitrovým šestiválcem o výkonu 193 kW a mohl jet maximální rychlostí až 250 km/h. Renault Safrane Biturbo je poměrně vzácný vůz, který na silnici potkáte pouze výjimečně. Prodáno bylo něco málo přes 800 kusů. O to větší je to zážitek, alespoň pro ty, kteří tento nevšední francouzský vůz znají.


  1. Renault Clio V6 (1999-2005)

Tento model nepatří mezi velké krasavce, vlastně je Renault Clio považován za tak trochu šílené auto. Je obdivuhodné, že se malá, těžká, drahá a nepraktická V6 vůbec dostala do sériové výroby. Na druhou stranu toto auto bylo navrženo proto, aby poskytovalo nevšední zážitky, ne aby sloužilo jako praktický rodinný vůz. Vznikl tak malý hatchback s pohonem zadních kol a těžkým třílitrovým motorem. Už první generace měla motor s výkonem 230 koní, druhá 255 koní, což rozhodně není málo. I řízení bylo náročné a vyžadovalo zkušenou ruku, jinak hrozilo parkování v příkopě.


  1. Renault Megane R.S. (od roku 2004)

Renault Megane patří k povedeným modelům francouzské automobilky a to nejen ve sportovní R.S. verzi. Ta je však samozřejmě nejzábavnější, co se týče vybavení, parametrů a jízdních vlastností. Už první generace ereska měla dvoulitr o výkonu 225 a později i 230 koní. Druhá generace se pyšnila výkonem 250 koní a aktuálně má Renault Megane R.S. motor o výkonu 300 koní v nejsilnější variantě Trophy. Nejde však pouze o výkon, ale také o perfektně vyladěný podvozek, který z tohoto auto činí výjimečnou záležitost. 





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.