15 nejlepších a nejkrásnějších japonských aut
Přidal jedemedal, dne 10. 01. 2020, 0x
Japonsko je považováno za mekku zajímavých sportovních vozů. Tamnější trh je přitom hodně specifický a mnohé výtvory se na evropský trh vůbec nedostanou. Bohužel pro nás. Vybrat patnáct nejlepších, nejkrásnějších a nejvzácnějších japonských vozidel nebylo vůbec snadné.
Honda S500 Coupé (1964-1966)
Tahle Honda tak trochu připomíná typický britský roadster a v 60. letech představovala jedno z nejoblíbenějších japonských aut. Pod kapotou se schovával na tehdejší dobu moderní čtyřválec o objemu 531 cm3 a o výkonu 44 koní, který toto malé a lehké sportovní auto dokázali rozjet až na 129 km/h.
Toyota 2000GT (1967–1970)
Pro fanoušky sportovních a japonských aut představuje Toyota 2000GT špičku. Tahle motorová kráska byla vybavená šestiválcovým motorem o výkonu 150 koní a už na konci 60. let zvládla uhánět rychlostí 215 km/h. Vyrobeno bylo pouze 337 kousků a tak se jedná o velkou vzácnost mezi sportovními automobily nejen z této doby.
Nissan Skyline GT-R KPGC110 (1968–1972)
Konkrétně tento model představuje třetí generaci vychvalovaného sporťáku NIssan Skyline. K mání byly dokonce tři karosářské varianty, jednoznačně nejpovedenější bylo kupé GT-R, pod jehož kapotou burácel dvoulitrový šestiválec o výkonu 160 koní. Skyline GT-R KPGC110 byl velmi úspěšný na závodních okruzích a dodnes se řadí mezi uctívané legendy japonských okruhů.
Datsun 240Z (1970–1973)
Spojením jmen Nissan a DAT vznikla automobilka Datsun, která stála za vývojem nejprodávanějšího sportovního auta 70. let uplynulého století Datsun 240Z. V Japonsku se ujaly názvy Nissan S30 a také Fairlady Z. Díky nízké hmotnosti a výkonného řadového šestiválce o výkonu 150 koní nabízel zábavnou a dynamickou jízdu.
Mazda Capella RX2 (1970-2002)
Mazda Capella RX2 byla velmi žádaným vozidlem v Japonsku i v zahraničí. Bylo to přívětivé, lehké auto se skvělými jízdními vlastnostmi a poddajným podvozkem. Starší modely patří mezi stále žádané veterány.
Toyota Corolla Levin (1983-1987)
Než se Toyota Corolla stala synonymem pro obyčejná auta, bývala považovaná za skvělého sporťáka. To platí zejména pro první ostré modely Levin a Sprinter Trueno.
Toyota MR2 (1988-2007)
Také Toyota MR2 bývá považována za jedno z nejlepších japonských aut, které byly kdy vyrobeny. První verze z roku 1988 se díky motoru o výkonu 145 koní a lehké váze dostala na stovku za pouhých 7 sekund. Na konci 80. let to byl doslova brutální stroj oblíbený na závodních okruzích i na silnici.
Toyota Celica GT-4 (1989-1999)
Toyota vyráběla a vyrábí špičkové sportovní vozy, a tak se nelze divit, že jich v našem seznamu skončilo více. Závodní verze Toyota Celica GT-4 byla stavěná pro rallye a v 90. letech také hodně vyhrávala. Dnes patří k autům, které se hodí na tuning.
Toyota Supra MK4 (1993–2002)
Bouřlivým 90. létům kralovala Toyota Supra MK4, kterou proslavila “role” v oblíbeném filmu o rychlých autech, krásných ženách a akci Rychle a zběsile. Model MK4 Twin Turbo byl vybaven motorem 2JZ-GTE o výkonu 330 koní, což z něj dělalo neskutečnou raketu na čtyřech kolech.
Mazda RX7 FD (1992–2002)
Hvězdou 90. let se stala Mazda RX7 FD, jejíž ohromující vzhled a skvělé jízdní vlastnosti byly a jsou opěvované dodnes. Pod kapotou této nádherné a svižné mazdy se ukrýval rotační Wankelův motor o objemu “pouze” 1,3 litru a výkonu 280 koní. Jednou z nejhezčích verzí byla tohoto japonského sporťáku byla Mazda RX7 FD Spirit R, která se vyráběla v letech 1999 až 2002.
Honda NSX (1990–2005)
Ve výčtu nejlepších japonských aut samozřejmě nesmí chybět Honda NSX, která reagovala na slavné evropské sporťáky Porsche 911 a Ferrari F355. Nejlepší verzi představuje Honda NSX-R GT vytvořená dle pravidel závodní třídy Super GT, kterou poháněl speciální motor VTEC o objemu 3,2 litru a výkonu 299 koní. Vyrobeno bylo pouze 5 kousků.
Mitsubishi Lancer EVO 6 Mäkinnen (1999–2001)
Mezi nejlepší modely této značky zcela jistě patří supersportovní Mitsubishi Lancer EVO 6 ve speciální edice věnované závodníkovi Tommi Mäkinnenovi, který s ní úspěšně závodil a vítězil. Speciální edice, pod níž je podespaný jeden z nejlepší závodníků Ayrton Senna, měla upravený podvozek, strmější řízení, jiná kola a přední nárazník a byla vybavená motorem o výkonu 280 koní.
Subaru Impreza P1 (2000)
Závodní vozy pro japonskou značku Subaru měla na starosti britská firma Prodrive. Na přelomu tisíciletí se podílela na vývoji silniční verze slavného závodního vozidla modelu Subaru Impreza P1. Výsledkem byla jedna z nejlepších Imprez vůbec poháněná dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 350 koní a vyrobena byla limitovaná edice o počtu 1 000 kusů.
Nismo GT-R R34 Z-TUNE (2005)
Ze závodní verze Nismo GT-R vznikl jedno z nejúžasnějších sportovních silničních vozidel v Japonsku. Existuje pouze jeden kus, který byl vyroben z 20 ojetých kusů, jejichž nájezd byl menší než 30 tisíc km. Všech 20 aut bylo rozebráno do posledního šroubků. Poté byly vybrány nejlepší komponenty a z nich bylo sestaven tento krasavec Nismo GT-R R34 Z-Tune. Jedináček dostal motor o objemu 2,8 litru a výkonu 500 koní.
Lexus LFA (2012)
V roce 2012, což je relativně nedávno, bylo do prodeje uvedeno 50 kusů vylepšeného modelu Lexus Nürburgring Edition, které se vyznačovaly lepší aerodynamikou (splitter vpředu a křídlo na zádi), lepšími koly, tlumiči, sníženou váhou, motorem s vyšším výkonem 571 koní a celou řadou dalších vylepšení.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.