10 nejdražších sportovních veteránů v historii

Veteráni a historie

Přidal vaclavnovy, dne 10. 12. 2019,  0x


Už v době svého vzniku byla tato klasická sportovní auta rychlá, luxusní a velice drahá. Dnes už nejsou ani moderní a také technika je už dávno úplně na jiné úrovni. Přesto si luxusní sportovní veteráni stále zachovávají status výjimečnost a boháči z celého světa za ně neváhají utratit miliony.

Mercedes Benz 540K Speziale Roadster

Ve 30. letech se po silnicích začal prohánět skvostný sportovní vůz od německé automobilky Mercedes Benz. Už tehdy exkluzivní lehký roadster s pohodlným interiérem nabízel velmi svižnou, zábavnou, ale přitom stále komfortní svezení. To vše díky na tehdejší dobu pokrokovému podvozku s nezávislým zavěšením všech kol pro hladkou jízdu. 


Celkem bylo vyrobeno 400 kousků v různých karosářských úpravách. Vedle roadsteru byly k mání také limuzína, kabriolet, kupé se pevnou i stahovací střechou. V roce 2011 se jeden z udržovaných kusů roadster ve stříbrném provedení prodal za 9,5 milionů dolarů.


Bugatti Royale Type 41 Kellner Coupe

Z dílny Bugatti vyjížděla od začátku samá luxusní auta a ani tento krasavec z počátku 30. let nebyl výjimkou. Unikátní model Bugatti Royale byl od začátku určený pro královské rodiny. Vyrobeno bylo pouze šest kusů, z nichž byly prodány tři kusy, což automobilku málem dovedlo ke krachu. Jeden z vyrobených kusů nazvaný Coupe Napoleon používal sám majitel automobilky Ettore Bugatti.


Kupé Kellner Coupe byl vyrobený jaký pátý a jméno získal podle karosárny Kellner, která navrhla a vyrobila karoserii pro tento nádherný vůz. V 50. letech si jej koupil americký závodník a milionář Briggs Cunningham. Jeho cena byla v 90. letech 9,7 milionů dolarů. Současný majitel není znám.


Dusenberg Model J Murphy

Tento úchvatný sportovně laděný veterán pochází z přelomu 20. a 30. let a již tehdy byl vybavený posilovačem řízení a hydraulickými brzdami. Úspěšný prodej byl bohužel narušený velkou finanční krizí v roce 1929 a z plánovaných 500 aut bylo nakonec vyrobeno a prodáno cca 300 kusů. 


I přesto se stal Dusendberg model J populárním modelem mezi slavnými osobnostmi jako Al Capone, Evalyn Walsh McLean, Greta Garbo, Howard Hughes, Mae West , Marion Davies, Tyrone Power, Clark Gable a mnoho dalších. Konkrétně jeden kus s karoserií Murphy byl před pár lety prodán za 10,3 miliony dolarů.


Ferrari 250 GT SWB California Spyder

Legendární rudé ferrari ze 60. letech přišlo posledního majitele britského DJ Chrise Evanse na 11 milionů dolarů. Však je to také jeden z nejžádanějších sběratelských kousků mezi veterány. Přitom se jedná o velice strohý až puristický vůz bez jakékoliv luxusní výbavy inspirovaný závodním speciály z 50. let. 


Tento konkrétní model pochází z počátku 60. letech a vyrobeno jich bylo pouze 37 kusů. Autorem velmi atraktivní karoserii je slavné italské studium Pininfarina. Pod kapotou se pak schovává dvanáctiválcový vidlicový motor o výkonu až 280 koní.


Ford GT40 Gulf/Mirage

V polovině žebříčku se nachází nejdražší americký sportovní veterán vůbec a to Ford GT40 Gulf/Mirage. Za model z roku 1968 zaplatil bohatý nadšenec rovněž 11 milionů dolarů. Šlo o upravený závodní speciál vycházející ze základního modelu Ford GT40, který poháněly zatraceně výkonné motory o objemu 4,7 až 7 litru. Celkem byly vyrobeny čtyři závodní speciály, z nichž jedno kupé zvítězilo ve slavném závodu Spa dlouhém 1000 kilometrů v roce 1967.


Ferrari 250 GT California LWB Competizione Spider

V žebříčcích luxusní, drahých, rychlých a sportovních vozidel je vždy více než jedno ferrari a ani tento není výjimkou. Také toto unikátní sportovní ferrari z konce 50. let patří k vyhledávaným vozům mezi nejbohatšími automobilovými fanoušky na světě. Symbol vzpínajícího koně na žlutém pozadí je vždy zárukou 100% úspěchu. Cenovka u tohoto skvostu 11,3 milionů dolarů. Investice se však vyplácí, protože cena neustále roste směrem vzhůru.


Mercedes Benz 540K Spezial Roadster

Nedošlo k omylu a tento vůz se v žebříčku objevil ještě jednou právem. V roce 1936 totiž Mercedes vyrobil jeden extra speciál na zakázku. Objednavatelem byla pruská královská rodina. Ta za něja zaplatila ve 30. letech opravdu hodně peněz, ne však tolik, jako kupující v roce 2012, který byl ochoten za tento výjimečný vůz zaplatit neuvěřitelných 11,77 milionů dolarů.



Ferrari 250 Testa Rossa Competizione (TRC)

Máte tu další ferrari a překvapení asi nebude ani  že se na prvních místech umístily pouze a jen různé modely ferrari. Všechna přitom pochází z 50. a 60. letech, kdy se italské automobilce podařilo produkovat unikátní vozy. Model Testa Rossa bylo navržené a vyrobené pro 24hodinový závod LeMans a jeho cena byla v roce 2012 byla 12 milionů dolarů. Závodní spider byl vyroben pouze ve dvou provedeních, takže není divu, že jeho cena je doslova rekordní.


Ferrari 250 Testa Rossa (prototyp)

Ještě dražší než sériově vyráběný závodní model Testa Rossa je prototyp tohoto modelu, tedy úplně první pojízdná verze Ferrari 250 Testa Rossa (TR) na trhu, která ve vynikajícím stavu. Cenově se tento stále plně funkční prototyp cení na více než 16 milionů dolarů.


Ferrari 250 GTO

Na prvním místě se umístilo Ferrari 250 GTO, které vítězí ve všech možných žebříčcích. Je to ikona mezi ikonami, legenda mezi legendami, prostě nejžádanější a také nejdražší sportovní veterán na světě. Ferrari 250 GTO nemá konkurenci a je cena přesahuje částku 35 milionů korun. Mezi lety 1962 až 1964 bylo vyrobeno 36 vozidel 250 GTO, která jsou považovaná za nejkrásnější auta na světě. Je to v podstatě takový svatý gral mezi závodními veterány.






Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.