Packard Pan American - auto, které sloužilo jako pojízdná reklama
Přidal samsautem, dne 8. 08. 2019, 0x
Firma Packard Motor Car Company patřila v polovině minulého století k populárním americkým automobilkám. Na chvíli na tom byli dokonce natolik dobře, že si mohli dovolit vyrobit šest upravených kabrioletů, které sloužili čistě jako reklama na vozy značky Packard.
Automobilka byla založena bratry Jamesem a Williamem Packardovými již v roce 1899 pod původním názvem Ohio Automobile Company. Za druhé světové války vyráběla letecké a lodní motory. Po skončení války se vrátila k výrobě luxusních osobních automobilů. Sláva a úspěch však dlouho nevydržel, protože konkurovat Velké trojce ovládající americký automobilový trh (General Motors, Chrysler a Ford) bylo finančně téměř nemožné. Jako rozumnější se ukázala výroba menších vozů.
Pan American - luxusní vůz si zaslouží luxusní propagaci
Pár let po válce značka Packard představila nový design svých aut, kterému dominovala výrazná maska chladiče a chromované doplňky, které v té době byly velmi trendy. Šéf automobilky se rozhodl pro nevšední propagaci a v rámci představení nového kabrioletu Patrician 250 nechal vyrobit navíc ještě šest kusů dvoumístného roadsteru.
Koncept navrhla a postavila americká firma Henney Auto Body Company, která na podvozcích Packard vyráběla sanitky a pohřební vozy. Karosérii navrhl Richard Arbib, který v pozdějších letech navrhoval pro AMC, kde se proslavil jako designér vozidel Hudson. První z šesti kusů Pan American číslo jedna byl odhalen na výstavě sportovních vozidel v New Yorku v roce 1952 a účastnila se jej herečka Shirley Talbottová.
Pan American - jeden roadster nestačil
První roadster sklidil ohromný úspěch. Byl to totiž přesně takový vůz, které ve své době splňoval všechny možné požadavky na moderní sportovní auto. Za šest týdnů byl jeden z původních kabrioletů Packard 250 připraven o většinu chromovaných ozdob a zadní sedadla a došlo ke snížení podvozku. Packard se tedy rozhodl postavit ještě 5 roadsterů, které se lišily v menších ale důležitých detailech.
Všech šest vyrobených speciálů mělo na dveřích umístěno hodně výrazné logo Packard Pan American a mapu Ameriky v trojúhelníku. To, aby nebylo mýlky, kdo tyto úžasné vozy vyrobil. Reklama je holt reklama. Vozy samozřejmě byly pojízdné a pod kapotou se ukrýval řadový osmiválec o objemu 5,4 litru a výkonem 180 koní (132 kW). Maximální rychlost činila až 160 km/h.
Dodnes jsou známy osudy prvních dvou modelů. První byl nastříkán na bílo, druhý má zlatavý odstín. U ostatních čtyř kusů se neví, jak a kde skončily. Ví se, že jeden procestoval svět, a byl k vidění i na četných evropských výstavách. Další vlastnil designér Richard Arbib a jiný se účastnil představení rodea. Kde se však nachází dnes, a zda vůbec přežila, se neví.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.