Zkušenosti s motory Ford EcoBoost: Dynamické, spolehlivé a úsporné motory

Praktické rady

Přidal leprikon, dne 7. 11. 2016,  0x

Zkušenosti s motory Ford EcoBoost: Dynamické, spolehlivé a úsporné motory

Zhruba před 3 lety se na trhu objevil revoluční motor EcoBoost. Automobilka Ford jej nasadila do nového modelu Fiesty. Nově ji poháněl jednolitr s výkonem 100 koní. Jaká je skutečná spotřeba při každodenním ježdění? Je opravdu motor EcoBoost jedinečným úsporným řešením nebo pouze snahou o rychlý výdělek?

Chcete-li ušetřit, můžete to dělat podobně jako řidiči při motorových závodech ecorally, při nichž hraje hlavní roli nízká spotřeba. Řidiči nezapínají klimatizaci, vypínají motor při jízdě z kopce apod. A nebo si můžete pořídit auto s EcoBoost motorem. Nezávislý test tohoto motoru ukázal, že průměrná spotřeba činí pěkných 4,9 litrů. A to s Fiesta pohybovala nejen po městě a českých okreskách, ale absolvovala i cestu do k chorvatskému moři a zpět.

Víte, že oficiálně udávaná spotřeba bývá odlišná od té reálné? Jsou výsledkem standardizovaných měření. V krajním případě může být rozdíl i dvojnásobný. A motoristy samozřejmě zajímá skutečná spotřeba než ta, která je uvedená v technické dokumentaci k vozu.

EcoBoost: Úsporná jízda i za nízkých otáček

I přes malé rozměry nemá tento motor žádné problémy se stoupáním při zařazení pátého stupně a to i v případě otáček 1500 za minutu a méně. Motoristé, kteří měli možnosti si nový Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vyzkoušet, byli překvapeni, v jakých otáčkách dokáže jednolitrový tříválec pracovat. Stoupání bez problémů zdolal i při 1200 až 1400 otáčkách.

Spotřeba kolem 4 až 5 litrů na 100 km samozřejmě není neobvyklá a zvládnou ji i jiné vozy. Tento má však pouze 100 koní, a přitom zvládne jízdu po městě i dlouhé cestování po dálnici. To znamená, že i ostatní úsporná auta zvládnou ujet stejnou trasu za stejně nízké spotřeby, avšak ne za stejný čas. V tom je nová Fiesta s motorem EcoBoost skutečně výjimečná. Hlavní výhodou je všestranná použitelnost, nízká spotřeba a vysoký komfort i při dálkových cestách.

Motory EcoBoost rozhodně vydrží více než jen 100 000 kilometrů

Odpůrci tohoto motoru tvrdí, že vydrží málo a končí při ujetí 100 000 kilometrů. Tato tvrzení nejsou potvrzená, spíše naopak. V České republice bylo prodáno zhruba 5 000 vozů, které pohání motor EcoBoost. Průměrný počet najetých kilometrů činí i přes 250 000 kilometrů a stále fungují, aniž by se u nich projevily negativní změny, jako je zvýšená spotřeba nebo vyšší náklady, poruchy či dokonce potřeba generální opravy motoru.

Zkušenosti s těmito motory říkají, že motory EcoBoost jsou spolehlivé, úsporné a dynamické. Při racionálním používání a dodržování doporučených pravidelných servisních prohlídek a kontrol je životnost srovnatelná s běžnými motory.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.