Supersport Ferrari F40 letos oslavil 30. narozeniny

Garáž nejlepších vozů

Přidal supersportak, dne 22. 09. 2017,  0x

Supersport Ferrari F40 letos oslavil 30. narozeniny

Zrušení rallye závodu Skupiny B bylo pro Ferrari nepříjemnou zprávou. V té době se usilovně věnovala vývoji vozu Ferrari 288 GTO, který měl všechny dosavadní supersporty jezdící v populárním závodu převálcovat. Enzo Ferrari se rozhodl ve vývoji pokračovat, ne však pro závodní účely. Díky němu se zrodilo legendární silniční Ferrari F40.

Pro pokračování ve vývoji Ferrari F40 existovaly ještě další dva důvody. Ferrari čekaly velkolepé oslavy 40. výročí a Enzo Ferrari si byl vědom, že právě tento vůz bude posledním modelem, který ponese jeho “rukopis”. Nemýlil se, v roce 1988 zemřel. Enzo Ferrari se rozhodl vytvořit pravé Ferrari, jehož nejsilnější stránkou není luxusní vzhled a komfort, ale především ohromující výkon.

Právě letos v červenci 2017 oslavilo Ferrari F40 30. let od svého “příchodu na svět”, který se odehrál v italském Maranellu v Civic Center.

1989_ferrari_f40_-_side.jpgimg_3997.jpgimg_3998.jpgeric-clapton-ferrari-f40-3.jpgFerrari-F40-1-8-6-1200x700.jpg

Základem pro Ferrari F40 bylo závodní Ferrari 288 GTO

Enzo Ferari vzal Ferrari 288 GTO a přetvořil jej pro silniční použití. Vývoj probíhal v naprostém utajení, a auto bylo hotovo za pouhý jeden rok. Při výrobě karosérie byli poprvé použitý karbon a kevlar, které značně snížili celkovou hmotnost automobilu. Ferrari F40 váží pouhých 1100 kilogramů.

Strohý vnitřek kabiny vyvolává protichůdné pocity, které okamžitě zmizí při pohledu na impozantní vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, s objemem 2 936 cm3 a výkonem 478 koní. Na 100 km/h se dostal za 4,5 sekundy a dosáhl maximální rychlosti 324 km/h.

1200px-F40_Ferrari_20090509.jpg1990-Ferrari-F40-4.jpg625454-original1-gucw0.jpg90_ferrari_f40_coupe_hagertyflickr_rank1.jpgim4ymrlztv9j1befkpoa.jpg

Z nechtěného Ferrari F40 se stala legenda

Nové Ferrari F40 nebylo zpočátku přijato s velkým nadšením. Slavnému automobilového designerovi a konstruktérovi Gordon Murrayovi se nelíbilo použití staré technologie, které podle jeho názoru odpovídala 50. létům a ne modernímu vývoji. Ferrari F40 dokonce nemá kliku u dveří. Nahradilo ji lanko zavěšené přes vnitřní výplň. Vnitřek dveří není potažený ani obyčejným kobercem a o centrálním zamykání nebo klimatizaci se vám může jen zdát. Tak to také má být. Při vývoji Ferrari F40 byla důležitá co nejnižší hmotnost a nejvyšší výkon, nikoliv vybavení.

V následujících letech se hodnota Ferrari F40 měnila jako na houpačce. Byly časy, kdy se dalo koupit za “pouhých” 10 milionů korun. Dnes jeho hodnota činí trojnásobek a více. Přece jen se jedná o vůz, který jako první sériově vyráběný silniční vůz překonal magickou hranici 320 km/h. Svými klasickými tvary se Ferrari F40 definitivně zařadilo mezi nezapomenutelné legendy automobilismu.

1995-ferrari-f40-lm_28_sb.jpgmaxresdefault.jpgFerrari-F40_1_.jpgGMG-Ferrari-F405.jpgmedium_110413-003.jpg




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.