Slavný výrobce formulí Dallara vyrobil první vůz, který smí na silnice. A je opravdu úžasný

Technika a design

Přidal PavelKo, dne 30. 11. 2017,  0x

Slavný výrobce formulí Dallara vyrobil první vůz, který smí na silnice. A je opravdu úžasný

Tato italská automobilka vyrábí pouze formule a závodní speciály. Až donedávna. Před pár dny přesně ve svůj narozeninový den zakladatel a šéf automobilky Gian Paolo Dallara veřejnosti představil první silniční vůz. Jedná se o dvoumístný speedster a kupé v jednom.

Značka Dallara se proslavila jako konstruktér formulí, resp. šasi pro nejrůznější závodní kategorie. Ital Gian Paolo Dallara ji založil již před 45 lety a postupem času vytlačil své největší konkurenty značky March, Reynard, Lola či Ralt. Dnes jsou vozy Dallara nejčastěji vidět ve formuli 3, ale v letech 1988 až 1992 vyráběla podvozky i pro závodní tým BMS Scuderia Italia ve formuli 1. Nyní se pustila do výroby silničních supersportů a jejich prvním kouskem je speedster Dallara Stradale.

Dallara je primárně výrobcem formulí

Dallara Stradale: Speedster i kupé v jednom

Co je na tomto vozu tak unikátní? Dallara Stradale je zároveň speedster i kupé. Stačí nasadit lehkou střechu nebo dveře a z dvoumístného speedstera bez předního skla rázem získáte velice efektní kupé. Nejedená se o nic složitého, systém je neuvěřitelné jednoduchý, lehký a kompaktní.

Přední okno s rámem ve tvaru T, střecha a dveře nejsou součástí základní výbavy, je ale možné si vše objednat za příplatek. Dveře se vyklápí směrem vzhůru, jsou relativně krátká a při nastupování to bude chtít trochu akrobatického nadání. Však se také jedná o supersport, ne o rodinný vůz.

Z nuly na 100 za 3,25 sekundy

Celé vozidlo je vyrobené z uhlíkového kompozitu a je neskutečně lehoučké. Bez provozních kapalin a posádky váží pouhých 855 kg. Nízka váha má logicky vliv na slušné zrychlení z nuly na stovku. Z nuly na 100 km/h se dostane za 3,25 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 280 km/h.

Pohání jej řadový čtyřválec Ford EcoBoost (používá jej také Focus RS) s přeplňováním o objemem 2,3 litrů s výkonem 400 koní (294 kW). Motor je uložený za řidičem. Zájemci si mohou vybrat mezi manuální šestistupňovou převodovkou a robotizovanou rovněž šestistupňovou převodovkou s pádly pod volantem. Za příplatek je k mání i přítlačné křídlo.

Dallara plánuje vyrobit nejvýše 600 kusů, přičemž základní cena činí 155 tisíc euro (necelé 4 miliony korun). Čelní sklo vyjde na dalších 16 600 euro, rám ve tvaru T za 7 700 euro a střecha za 7 300 euro.

Video:

 



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.