Repase zadní nápravy Peugeot

Praktické rady

Přidal leprikon, dne 10. 08. 2017,  0x

Repase zadní nápravy Peugeot

Každé nové auto časem začne jevit známky opotřebení. Ať už chcete či nikoliv, jednou do servisu budete muset i přes prvotřídní péči o své auto značky Peugeot. V případě zadní nápravy mezi nejčastější důvody provedení repase zadní nápravy je poškození těsnění a následná koroze povrchu hřídele (tzv. nosník čepu) mezi jehlovými ložisky, což vede k rychlejšímu opotřebení.

Jak poznáte, že vám zadní náprava degraduje? Jakmile pozorujete nepravidelné či nadměrné vychýlení kol vozidla doprovázené různým pískáním, vrzáním či klepání, je velmi pravděpodobné, že se repasi zadní nápravy nevyhnete.

Jak taková repase zadní nápravy probíhá?

Repase se týká zadních náprav s torzní tyčí, která je součástí zadního zavěšení. Tento způsob řešení zadní nápravy najdeme u vozidel Peugeot 106, 206, 306, 405 a Partner. Využívají ji také značky Citroen (Berlingo, C5, Xsara, Xsara Picasso, Saxo) a Renault (Kangoo, Laguna, Megane, Scenic, Clio a 19). U všech uvedených modelů se zadní oprava provádí stejným nebo velmi podobným způsobem.

Typické příznaky začínající degradace zadní nápravy Peugeot (potažmo Citroen, Renault):

  • nepravidelné vychýlení kol vozidla
  • nadměrné vychýlení kol vozidla
  • klepání, pískání, vrzání

Příznaky pokročilého poškození zadní nápravy, kdy je oprava nutná:

  • sjíždění pneumatik směrem dovnitř
  • vůle v rameni zadního kola na ložisku
  • zlomení torzní tyče vedoucí ke snížení výšky vozidla
  • zlomení torzní tyče způsobující zvonění, bzučení apod.

Výše uvedené příznaky se mohou samostatně i v různých kombinacích, rozhodně nepřehlížejte a neignorujete neznámé pískání a vrzání. Nejste-li si jisti důvodem neznámých zvuků, navštivte servis, který problém odhalí. To samé platí pro repasi zadní nápravy, k níž jsou potřeba specializované nástroje a zařízení. Pokud nejste patřičně vybaveni, repasi zadní nápravy přenechte mechanikům v servise.

Repase zadní nápravy Peugeot obnáší několik činností, mezi ty základní patří:

  • výměna jehlových ložisek a těsnění
  • výměna čepů zadní nápravy
  • kontrola lůžek ložisek v ramenech a je-li nutná jejich renovace
  • kontrola stabilizačních tyčí a jejich regenerace
  • kontrola uložení zadní nápravy a případná oprava
  • kontrola stabilizátoru a případná oprava
  • kontrola dalších částí zadní nápravy - ramena, nosná trubka, nápravy kola a jejich případná oprava
  • kontrola a vyčištění torzních tyčí

Repase není pouhá oprava. Po správném provedení všech uvedených kroků a případně dalších činností, které si konkrétní vůz vyžádá, je zadní náprava jako nová. Některé servisy dokonce nabízí vykoupení původní zadní nápravy a cena repase je o tuto částka snížena.

Naše rada: Opravu nebo repasi zadní nápravy neodkládejte dlouho. Horší stav nápravy si vyžádá zásadnější kroky a tedy i vyšší finanční náklady. V potaz berte i informaci od výrobců, kteří u ložisek uvádí životnost cca 120 000 kilometrů. Špatná kvalita českých silnicích tento limit značně snižuje! Včasnému odhalení potíží pomáhají pravidelné servisní prohlídky.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.