Mercedes-AMG Project One - první formule 1, která smí na silnice

Garáž nejlepších vozů

Přidal supersportak, dne 20. 09. 2017,  0x

Mercedes-AMG Project One - první formule 1, která smí na silnice

Jednoznačně největší díl pozornosti na letošním frankfurtském salónu na sebe strhla s napětím dlouho očekávaná novinka od Mercedesu-AMG Project One. Už ne supersportovní, ale hypersportovní automobil se za pomocí pěti motorů o celkovém výkonu více než 1000 koní dostane z nuly na 200 km/h za neuvěřitelných 6 sekund.

Mercedes nezklamal a AMG Project One právem sklidil ohromný potlesk. Není divu, protože ve Frankfurtu nad Mohanem byl představen vůz, který svět ještě nespatřil. Automobilový fanoušci o AMG Project One hovoří jako o “převlečené formuli 1”, která smí na silnice. Jedinými rozdíly jsou uzavřená karosérie a dvě místa v kabině.

04-mercedes-benz-design-konzptfahrzeuge-mercedes-amg-project-one-r-50-hypercar-showcar-iaa-2017-3400x1440.jpgProject-One-696x392.jpg04-mercedes-benz-vehicles-mercedes-amg-project-one-hypercar-iaa-2017-2560x1440-1280x720.jpg634173-original1-r4k2x.jpgmaxresdefault (1).jpg

Pod kapotou AMG Project One se skrývá motor z formule 1

Jaký jiný motor by také takový hypersport měl mít? Základem je zážehový šestiválec o objemu 1,6 litrů z formule 1. Nechybí ani pohon rozvodů ozubenými koly či pneumatické ovládání ventilů. Nižší jsou pouze otáčky, které byly snížené na 11 tisíc. Pro běžné vozidlo je to sice extrém, pro závodní formuli nikoliv.

AMG Project One je hybridní vůz. Použitý 90kW elektromotor MGU-H umožnil zrychlení rozjezdů, pružnější zrychlování a na přidání plynu motor reaguje daleko rychleji. Elektromotor MGU-K s výkonem 120 kW rychleji rekuperuje energii a ukládá ji, aby ji bylo možné využít při zrychlení. Výsledkem všech použitých motorů je extrémní výkon s maximální rychlostí 350 km/h.

2019-Mercedes-AMG-Project-One-Powertrain-03.jpg00_592aace25c56e.jpgmercedes-amg-project-one-rear-view.jpg2019-mercedes-amg-project-one-interior-has-dual-screen-setup_9.jpglmercedes_amg_project_one.jpg

Interiér je spojením nejmodernější technologie a praktičnosti

Vnější design splňuje nejvyšší požadavky na maximální aerodynamickou účinnost, interiér je tak trochu sparťanský. Nejen motor, ale také volant připomíná formuli 1. V interiéru jsou použité dva displeje - jeden nad volantem a druhý uprostřed. V kabině se nachází dvě sedadla, která jsou umístěná v uhlíkovém monokoku napevno a posouvat je možné pouze volant a pedály.

Máte o Mercedes-AMG Project One zájem? Cena je “symbolických”  2,7 milionů eru, což je v přepočtu cca 70 milionů korun. Problém však je, že všech 275 plánovaných kusů je údajně již vyprodáno.

01-mercedes-benz-vehicles-mercedes-amg-project-one-hypercar-iaa-2017-3400x1440.jpg08-mercedes-benz-vehicles-mercedes-amg-project-one-hypercar-iaa-2017-3400x1440.jpg02-mercedes-benz-vehicles-mercedes-amg-project-one-hypercar-iaa-2017-2560x1440-1280x720.jpg3941723-21544125_1477983935570190_2693357755579178243_o.jpgimageshandler.jpgMercedes-AMG-Project-One-Mercedes-Night_05.jpg07-mercedes-benz-vehicles-mercedes-amg-project-one-hypercar-iaa-2017-2560x1440-1280x720.jpg10-mercedes-benz-vehicles-mercedes-amg-project-one-hypercar-iaa-2017-2560x1440-1280x720.jpgdt-frankfurt-mercedes-amg-project-one-10-720x480-c.jpgme02_59b6eb75cd7b6.jpg

A ještě video na závěr:




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.