Jednoduše chytrá Škoda - přehled nejzajímavějších nápadů

Technika a design

Přidal petrpu001, dne 12. 01. 2018,  0x

Jednoduše chytrá Škoda - přehled nejzajímavějších nápadů

Slogan “Simply clever”, který již roky používá česká automobilka Škoda, není nic neříkající prázdný slogan na ozdobu. Škodovka si jej poctivě zasloužila mnoha převratnými a neotřelými řešeními, která od počátku své existence vymyslela.

Tradici chytrých řešení začaly Laurin & Klement

V roce 1925 plzeňská společnost Škoda koupila původní a velice slavnou českou automobilku Laurin & Klement. Ta začala s výrobou kol, motocyklu a na počátku 20. století se vrhla i na automobily. Jejím posledním počinem byl Model 110. Byl natolik dobrý, že v jeho výrobě Škoda pokračovala.

Auto mělo tři řady sedadel, přičemž tu prostřední šlo lehce složit, a získat tak více prostoru. Navíc mělo vyklápěcí čelní sklo. Rezerva byla neobvykle umístěna zvenku, a tak nebylo nutné při výměně kola vyndávat všechna zavazadla. 


Jednoduchý a pravdivý slogan české automobilce sluší

Unikátní Škoda 256 

Model Škoda 256 z roku 1939 byl užitkový vůz nabízený v mnoha variantách od autobusy, přes sanitky až po nákladní auta. Zejména 2. světová válka zapříčinila vyšší nároky na výrobu sanitní a dílenských automobilů. Prvním chytrým řešením byl umístění boxu naplněného štěrkem a lopatky do nevyužitého prostoru. Válečný model 256 D byl vybavený plynovými generátory kvůli nedostatku pohonných hmot. Byl to také první vůz, který po skončení války vyjel z bran silně poškozených prostor automobilky.


Škoda Popular disponovala kovovými lyžemi 

Tento model ze 30. letech byl doslova nadupán nejrůznějšími vychytávkami. Jednou z nich byla sada kovových lyží určených pro jízdu na sněhu. Kovové lyže byly umístěny na přední nápravy a na zadních kolech byly sněhové řetězy. Tuto vychytávky brzy využívaly i bezpečnostní složky vysoko v horách.

První Populary byly vybavené elektrickými houkačkami na místo tehdy obvyklých ručních houkaček, což se příliš nelíbilo příslušníkům státní moci. Za zmínku stojí také fakt, že až do července 1939 měla Škoda Popular (konkrétně model lidově označovaný jako Liduška) pravostranné řízení.

Škoda Popular byla vyráběná v mnoha karosářských úpravách. K mání byly roadstery, kabriolety, sedany a dokonce i užitkové verze, servisní vozy a sanitky. Model Popular byl natolik oblíbený, že byl vyvážený do celého světa. Nejvíce byl oblíbený v Polsku, Jugoslávii a Holandsku. Pár modelu putovalo také do Argentiny, Brazílie či Číny.


Chytrá řešení dnes 

Škodovka v tradici jednoduchý a chytrých vychytávek nepřestala. Mezi ty aktuální patří například deštník umístěny v předních dveřích nebo pod předním sedadlem spolujezdce vedle řidiče, odnímatelná LED lampička v kufru či škrabka schovaná ve víku nádrže, kterou lze použít také jako lupu.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.