Ferrari 288 GTO - legenda, která nikdy nevjela na závodní dráhu
Přidal supersportak, dne 21. 09. 2017, 0x
Bouřlivým 80. létům kraloval legendární, ale velmi nebezpečný závod v kategorii rallye Skupina B. Účastnily se jej speciály na technické úrovni formule 1 uzpůsobené pro jízdu po nezpevněných površích. Jedním z nich mělo být také Ferrari 288 GTO, vyvíjené pro tento konkrétní závod. Bohužel se jej nikdy nezúčastnil, jelikož Skupina B byla v roce 1987 zrušena.
Rallye závod Skupina B se poprvé jela v roce 1982. Automobilky byly nadšené, protože mezinárodní automobilová organizace FIA pro tento závod zrušila omezení a povolila vývoj a výrobu speciálů s neuvěřitelným výkonem. Závody byly velmi populární, ale docházelo při nich k tragickým nehodám, při nichž umírali jak závodníci, tak i diváci. Poslední kapkou byla nehoda v roce 1986, při níž po pádu ze srázu uhořeli závodníci Henri Toivonen a Sergio Cresto. Závod byl v roce 1987 zrušen.
Vidoo: Rally Group - Tribute
Mezi první extrémní speciály patřila auta Alpine A110 a Lancia Startos, následovala Mitsubishi Lancer 2000 Turbo, Toyota Celica Twincam Turbo TA 64, Lancia 037 HF, Renault 5 Turbo či Audi Quattro S1. Pro Skupinu B bylo vyvíjeno také Ferrari 288 GTO, které se kvůli zrušení “Béčka” závodu nikdy neúčastnilo, a všech 272 vyrobených kusů bylo přestavěno do normálního prodeje.
Ferrari GTO - supersporťák za 70 milionů korun
Ferrari 288 GTO se měla stát hvězdou ve Skupině B, osud tomu však nechtěl. Legendou se však stal tak jako tak a dnes jeho hodnota činí zhruba 70 milion korun. Pod zkratkou GTO se skrývá Gran Turismo Omogolata a číslo 288 vyjadřuje celkový počet a objem válců.
Video: Ferrari 288 GTO
Závodní Ferrari poháněl vidlicový osmiválec o objemu 2 855 m3 a s výkonem 400 koní (294 kW). Z 0 na 100 km/h se dostalo za 4,9 sekund a na 200 km/h za 15 sekund. Ferrari GTO bylo dlouhé 4,29 metrů, 1,91 metrů široké a jen 1,2 metrů vysoké. Nízké kupé se dvěma místy vážilo pouhých 1 160 kilogramů.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.