Chevrolet Corvette C1 - ikona 60. let

Garáž nejlepších vozů

Přidal peterampusak, dne 27. 12. 2017,  0x


Hlavnímu designérovi amerického koncernu General Motors Harley Earlovi se zalíbily malé evropské sportovní vozy. Rozhodl se tedy vytvořit něco podobného. Návrhem pověřil nadějného designéra Roberta McLeana, který si se svěřeným úkolem poradil více než skvěle. Pod jeho rukama vznikla první verze legendárního dvoumístného sporťáků Chevrolet Corvette C1.


Dnes se můžeme kochat pohledem již na sedmou generaci Chevrolette Corvette C7. Ta první začala vznikat už na počátku 50. let. Práce na novém sporťáku, který si podmanil svět, začaly na konci roku a první model v měřítku 1:1 byl vedení automobilky předveden už v dubnu. Výjimečný byl i materiál, který byl použitý k výrobě karosérie. Jednalo se skelný laminát, který byl v 50. letech použitý vůbec poprvé.


Název inspirovala válečná loď z 2. světové války

Během vývoje a výroby nového sportovního vozu se současně řešil také jeho název, který musel na základě rozhodnutí vedení General Motors začínat na písmeno C. Mezi 1500 návrhy nakonec zvítězil název Corvette podle rychlé a lehké válečné lodi z 2. světové války. Jeho autorem byl pracovník reklamní agentury Chevrolet Myron Scott.


První prototyp se sněhově bílou karosérií a rudým interiérem byl dokončen v prosinci 1952 a veřejnost si jej mohla poprvé prohlédnout na výstavě Motorama konající se 16. ledna 1952. Do světa byly uvolněny první fotografie designově velmi povedeného sportovního vozidla s vyváženými tvary, dlouhou kapotou motoru a zaobleným čelním sklem. Nejvíce zaujaly vyčnívající zadní světla s malými ploutvičkami a přední maska s třinácti žebry, která připomínala žraločí tlamu.


Americký sportovní vůz budoucnosti

Přesně pod tímto sloganem byl Chevrolet Corvette prodávaný. Již v prvním roce se vyrobilo 300 kusů, které směli prodávat pouze vybraní dealeři. Prodej však nešel tak hladce, jak si jeho tvůrci představovali. A to ani přesto, že rozšířili nabídku barev a zvýšili výkon šestiválcového motoru o 155 koní. V roce 1955 dokonce hrozilo, že dojde k ukončení výroby. Naštěstí se tak nestalo a následující roky přinesly nové verze, které Corvettě přinesly legendární pověst.


Za nejpovedenější verzi bývá považována verze Chevrolete Corvette z roku 1956, který přinesl výraznější změny na karosérii.


Největší novinkou tehdy byla odnímatelná střecha, kterou si šlo objednat. Velkých změn se dočkala novější verze o dva roky později. V tuto dobu se nešetřilo nejrůznějším ozdobami, a tak Corvette dostala novou přední masku s menším počtem žeber a čtveřicí předních světlometů. Na bočním prolisu se objevily průduchy se třemi žebry. Nové podoby se dočkal také interiér - nová přístrojová deska i středový panel zvyšují komfort při řízení a celkovou sportovní image.


Ve stejném roce byl vyroben exkluzivní upravený model Chevrolet Corvette Centurion. Jeden z šesti vyrobených modelů se v lednu 2018 objeví na aukci Barret-Jackson Scottsdale, kde bude hledat nového majitele. Máte-li zájem, poznáte jej podle stříbrné karosérie. Ve stejné barvě je provedený také interiér. Pohání jej zdatný osmiválec Rochester. Sebou si přibalte něco přes jeden milion korun.


Další fotogalerie:




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.