Bugatti Chiron - nejrychlejší automobil na světě
Přidal leprikon, dne 16. 01. 2017, 0x
Po dlouhou dobu platil za nejrychlejší automobil světa model Bugatii Veyron. Jeho rekord činil 431,072 km/h. Ten hravě překoná nový model - Bugati Chiron. A to i přesto, že se jim na “zadní kola” lepí výrobci superaut Koenigsegg, Hennessey, ShelbySuperCars a další. Bugatti je vždy o kousek napřed.
Oficiální maximální rychlost Bugatti Veyron činí 415 km/h. U nového modelu to bude o 5 km/h více - 420 km/h. Tyto hodnoty samozřejmě platí pro modely vybavený tzv. omezovači rychlosti, které jsou do aut instalovány kvůli bezpečnosti. Neomezené modely jsou schopny dosáhnout daleko vyšší rychlosti. Nový model Bugatti Chiron si budete moci koupit za 65 milionu Kč.
Nejrychlejší automobil na světě má výkon 1 500 koní
Bugatti Chiron vychází z modelu Veyron, ale v žádném případě nejde o jeho obyčejného nástupce. Pojmenován byl po slavném monackém automobilovém závodníkovi Louis Chironovi. Je vybavený na čtyřikrát přeplňovaným osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu 1 500 koní. Točivý moment je 1 600 Nm v rozsahu 2000-6000 otáček za minutu! Z 0 na 100 metrů má zrychlit méně než za 2,5 sekundy.
Zrychlení za nuly na stovku není nijak výjimečné. Výjimečný je Bugatti Chiron až ve vyšších rychlost. Na 200 m se dostane za 6,5 sekundy a na 300 metrů za 13,6 sekundy. V porovnání s hybridním superautem McLaren P1 je rychlejší od 3 sekundy. Zdá se vám to málo? V měřítku superaut 3 sekundy znamenají doslova věčnost.
Na oficiální potvrzení nejrychlejšího automobilu na světě si budeme muset počkat až do roku 2018, na kdy je plánován oficiální měřený pokus pro zápis do Guinnessovy knihy rekordu. Už nyní je ale jasné, že rekord bude překonán. Ve standardním nastavení dokáže Bugatti Chiron jet 420 km/h. Se “speciálním klíčkem” bude tato rychlost “hravě! překonána. Hovoří se, že maximální rychlost půjde přes 450 km/h. Není otázkou, zda světový rekord padne, ale o kolik.
Bugatti Chiron - v hlavní roli aerodynamika
Bugatti Chiron vychází ze základního tvaru Veyronu, jehož autorem je Josef Kabaň, šéfdesigner ve Škodovce. Odlišné jsou pouze detaily, jako například oblouk na konci kabiny sloužící ke vstupu pro sání do motoru, jenž má odkazovat na design původních bugatek. Výsledkem je modernější a elegantnější automobil s několika “dramatičtějšími” místy. Středová ploutev táhnoucí se od přídě až po záď odkazuje na Bugatti 57 Atlantic.
Co se týče “vnitřku” auta, posun kupředu je znát. Brzdy jsou lepší - větší a výkonnější. Nároky se zvýšily na pneumatiky, chlazení i schopnosti podvozku. Pneumatiky jsou širší, podvozek má 5 různých úrovní nastavení a Chiron má dokonce elektrický posilovač řízení. Na rozdíl od jiných superaut však nesáhli po hybridních technologiích. Podle zástupců Bugatti na ně není místo, a že by to ovlivnilo celkový návrh automobilu.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.