3 nejúžasnější sportovní elektromobily
Přidal Petras400GT, dne 6. 11. 2017, 0x
Výrobci supersportovních automobilů stále častěji sahají po hybridních pohonech kombinujících klasiku s elekřinou nebo čistě elektrickém pohonu. Pojďme se podívat na tři úchvatné kousky z různých koutů světa, které tento současný trend reprezentují skvěle.
Hravý supersport Kupé LC
Japonská automobilka Lexus se letos na podzim předvedla s novinkou v podobě hravého supersportovního Kupé LC nabízeného také ve variantě s hybridním pohonem. Právě hybridní verze rychlého a charismatického vozidla příjemně překvapila. V ČR si jej prý objednalo už deset natěšených zákazníků. Chcete-li se k nim přidat, připravte si přibližně 3 miliony korun.
Hybridní verze se může pochlubit vidlicovým 3,5litrovým šestiválcem a elektromotorem o společném výkonu 359 koní. Díky výpomoci elektromotoru je Kupé LC schopno doslova bleskového předjíždění a z 0 na 100 km/h se dostane za pouhých 4,7 sekund. Podle Lexusu je to první hybrid, který bude pálit pneumatiky.
Kupé LC s kovanými hliníkovými koly se pyšní ohromujícím designem. Jako pravé kupé je z boku ladné a štíhlé, zepředu působí agresivně jako každý správný supersport a zezadu je více než zajímavé. Stejně úchvatný je interiér poladěný do posledního detailu.
Video:
Limitovaná edice BMW i8
BMW vyrobilo celkem 180 kusů oblíbeného plug-in hybridního sportovního modelu ve speciálním provedení Protonic Dark Silver Edition. Také do České republiky zamíří jeden kus. Cena začíná na 4 milionech korun a pár drobných.
Koncepční verze BMW i8 byla představena již v roce 2009 jako Vision Efficient Dynamics Concept na veletrhu v německém Frankurtu. Dlouhý pracovní název byl brzy zkrácen na zapamatovatelnější i8. Přední náprava je poháněná elektromotorem, zadní tříválcovým zážehovým motorem 1,5 l turbo. Oba motory i8 poskytují více než slušný výkon 326 koní.
Video: Jak se vyrábí nové BMW i8
Nio EP9 - exotický supersport z ČÍNY
EP9 nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 2,7 sekundy a maximální rychlost 313 km/h. Pohonnou jednotku tvoří dvě lithiové-iontové baterie chlazené vodou. Napojené jsou na celkem čtyři elektromotory, které dohromady poskytují celkový výkon 1 341 koní s maximálním točivým momentem 1480 Nm, přičemž každý elektromotor pohání jedno kolo.
V dubnu letošního roku byla oznámena výroba deseti kusů, jeden za 36 milionů korun. V květnu byl na německém závodním okruhu v Nürnburgringu uskutečněn druhý rychlostní pokus, který časem 6:45, 9 minut opět dokázal, že Nio EP9 je v současnosti nejrychlejším elektromobilem na světě.
Video:
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.