2 jedinečné speciály McLaren - vyrobeny byly na zakázku
Přidal autickar, dne 26. 10. 2017, 0x
Anglická automobilka McLaren před pár dny odhalila dva jedinečné modely pyšnící se výkonem 679 koní - McLaren MSO R Coupe a Spider. Oba modely kupé i kabriolet jsou absolutně úžasné, více kusů však McLaren už nevyrobí. Oba modely byly totiž vyrobeny na zakázku pro jednoho evidentně náročného zákazníka.
Pod zkratkou McLaren MSO se skrývá označení Special Operation a je zcela oprávněné. Speciální divize McLarenu MSO se totiž zabývá vývojem a výrobou speciálů pro soukromé klienty. Právě zde vznikají unikátní vozy, u kterých jsou využívány různá vylepšení aerodynamiky a pohonného ústrojí.
Posledním počinem této divize jsou právě dva výše zmiňované nové modely vyrobené na zakázku - McLaren MSO R Coupe a Spider. Technicky jsou oba vozy naprosto totožné. Pár odlišností mezi jednotlivými modely najdeme na karoseriích. Na karoserii obou vozů byla použitá stejná barva tekutého stříbra (tzv. Liquid silver) s tím rozdílem, že v případě modelu Spider je výsledek lesklý, a v případě R Coupé matný.
Základem pro speciály McLaren MSO R Coupe a Spider je model 675LT
Oba modely vychází z 675LT. Pohání je však jiný motor. Konkrétně se jedná o upravený osmiválcový motor M838TL o objemu 3,8 litrů a s točivým momentem 700 Nm umístěný uprostřed vozidla. Motor je napojený na nový leštěný výfuk vývody z titanu, díky čemuž bylo možné navýšit výkon o 18 koní oproti základnímu modelu. Zadní kola jsou poháněna přes sedmistupňovou automatickou převodovku.
Nové aerodynamické prvky
Rozdíl mezi původním modelem a speciály nespočívá pouze v pohonné jednotce. Modely McLaren MSO R Coupe a Spider získaly navíc řadu aerodynamických prvků jako zadní křídlo, přední ploutve a také MSO Visual Carbonfibre balíček. V interiéru se může nový majitel těšit na černou palubní desku vyrobenou z Alcantary a jasně červená sportovní sedadla ozdobená vyšitým nápisem MSO R.
Co všechno umí speciální divize McLaren MSO?
Divize McLaren Special Operations má jako úkol plnit individuální přání kupců, kteří si přejí něco “extra” do své garáže. Vedle toho má na starosti vývoj a výrobu nového modelu F1, který patří k nejdražším vozidlům na světě.
A co více? Divize zajišťuje servis dříve vyrobených aut. Mnohdy je takový servis či oprava po nehodě zajímavější než výroba auta nového. Pro McLaren totiž neexistuje totální škoda, všechno má smysl opravit. S opravou mají přitom více starostí a práce, než kdyby vyrobili vůz úplně nový.
Například populární herec Rowan Atkinson alias Mr. Bean nechal svůj F1 opravovat dvakrát a pokaždé chtěl vůz ponechat co nejvíce v originálním stavu. Poslední oprava jeho vozu tak přišla na neuvěřitelných 29 milionů korun.
Legendární McLaren F1:
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.