16 fotek nejkrásnějšího českého vozu Škody Popular Monte Carlo
Přidal sportak, dne 19. 10. 2017, 0x
Rallye Monte Carlo patří k nejstarším a zároveň nejprestižnějším automobilovým soutěžím, které se jezdí se stejnou slávou dodnes. Poprvé se jel v roce 1911 a o 25 let později zde oslavila ohromný sportovní úspěch česká automobilka Škoda se svým modelem Popular, který je právem považován za nejkrásnější český vůz. Podívejte se sami.
Konkrétně pro tento závod Škodovka upravila roadster Popular z roku 1935, který byl v této době hlavním modelem automobilky. Podvozek byl adaptován pro větší a hlavně silnější motor s výkonem 34 koní oproti původním 22 koním. K nadstandardní výbavě patřila druhá palivová nádrž, mlhovky, držák map, otáčkoměr, vyhřívací rámeček na čelní sklo, sněhové řetězy a dvě lopaty.
RallyeMonte Carlo ve 30. letech
Jak takový závod vůbec probíhal? Závodníci měli na výběr několik startovacích míst s jediným cílem - Monte Carlo. Dodržet museli vybranou trasu i předepsaný rychlostní průměr. Za každou odchylku byly jezdcům strhávány trestné body. Česká posádka si vybrala nejnáročnější trasu se startem v řeckých Athénách. Jelo se nonstop, jezdci se střídali za volantem a odpočívali za jízdy.
Upravený roadster Popular se svou posádkou v Monte Carlu v roce 1935
Posádka upraveného Popularu Zdeněk Pohl a Jaroslav Hausman získala druhé místo a v celkovém pořadí se udržela v druhé desítce. Pro Škodovku i jezdce to byl historický úspěch.
“Civilní” Škoda Popular Monte Carlo
Škodovka neváhala úspěch využít a rozhodla se vyrobit v menším počtu civilnější podobu modelu Popular. Civilní verze získala ještě více elegantnější tvary karosérie, motor o výkonu 31 koní a především lákavý název Škoda Popular Monte Carlo. Výsledkem byl osobní sportovní vůz dosahující maximální rychlosti 120 km/h.
Celkem jich bylo vyrobeno 70 kusů - roadsterů. kabrioletů a kupé. Zejména poslední varianta kupé se zařadila k vrcholovým modelům českého automobilového designu. Několik kusů se dostalo do zahraničí - sedm putovalo do Polska, dvě si objednal jugoslávský král.
Naleštěný černý model v prvotřídním stavu si můžete osobně prohlédnout v Muzeu Škody v Mladé Boleslavi
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.