Výměna žárovky u Škoda Octavia, Superb, Fabia

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 4. 04. 2017,  0x


Výměna žárovky je údajně jednoduchý proces, který bez sebevětších obtíží zvládne každý řidič a dokonce i řidička. Alespoň tak to někteří hlásají. Někdy je bohužel ale opak pravdou a návštěva servisu kvůli výměně nemusí být jen čirá lenost. Jak je to ale u nejprodávanějších škodovek dnešní doby? Usnadnili nám technici práci anebo také máme vyhledat odborníky?

Stručný návod na výměnu žárovek

Při obou typech nejprve otevřeme motor a vyhledáme příslušnou krytku světla. U denního a dálkového je zpravidla menší a výměna je pak údajně jednodušší. Nejprve sejmeme ochranný kryt a následně uchopíme patici, kterou se pokusíme otočit v protisměru hodinových ručiček. Mělo by dojít k jejímu uvolnění, díky čemuž ji můžeme vytáhnout. Následně ji můžeme vyměnit za novou a společně s paticí opět vložíme do otvoru a následně otočíme nadoraz po směru hodinových ručiček, čímž ji zajistíme. Poté už pouze opět nasadíme ochranné víčko.

Pokud vyměňujeme potkávací světlo, postupujeme podobně. Odstraníme víčko a uchopíme konektor, který lehce stáhneme dolů. Tímto pohybem by se měl uvolnit, načež jej můžeme odstranit. Když nasazujeme novou žárovku, musíme dbát na to, aby výstupky zapadly do drážek světlometu, čímž ji jakoby zafixujeme. Následně konektor opět připojíme a můžeme nasadit víčko.

Zdá se to jako hračka, ale u mnoha vozů se jedná o činnost, která ani zdaleka není tak jednoduchá. Jak při vyměňování žárovek uspěly škodovky?

Škoda Octavia

U potkávacích světel je to poměrně hračka. U starších octávek je třeba sice nejprve uvolnit pojistku, ale u novějších typů se s tím vůbec nemusíte trápit. Při vytahování údajně stačí jen lehce zatáhnout a při následném vložení pouze lehce zatlačit. U denních a dálkových světel je celý proces údajně ještě jednodušší. Plastová patice se dobře drží a stačí jí pouze pootočit. Žárovka se následně uvolní sama. Výměnu obou pak máte hotovou ani ne do deseti minut.

Škoda Fabia

U Fabia I byla výměna žárovek záležitostí, která trvala zhruba minutu. O druhé generace se jedná o něco náročnější proces, a to pak zpravidla u dieselových motorů, jelikož zde není dostatek místa kvůli držáku filtru a na druhé straně pro změnu zavazí akumulátor. Podobné je to bohužel i u novějších typů vozů a další generace.

Nejprve musíme nalézt háček, kterým vytáhneme ochranné víčko. Kryt není snadné sejmout, poněvadž poměrně dost pruží a navíc ani nemáme dostatek prostoru. Poté následuje gumové víčko, které lze sejmout už bez problému. Konektorem následně otočíme v protisměru hodinových ručiček. Bude třeba trošku zabrat, aby se uvolnil. Nasadit novou žárovku zpět je údajně ještě složitější kvůli malému prostoru a nedostatku síly. A v tom už se nám začíná nabízet otázka, zdali není lepší využít služby nejbližšího autoservisu.

Škoda Superb

Superb je pak pro výměnu žárovek kapitola sama o sobě. Pro dálkové a denní světlomety si budete muset vypomoci šroubovákem. Show ale nastává v případě, když se budete chtít vrhnout na potkávací světla. K výměně totiž bude třeba vyjmout celou lampu, a to se vám nepovede jinak, než uvolněním předního nárazníku. Pomoc mechaniků je zde tedy nutná.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.