Výměna zadních tlumičů Octavia

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 10. 03. 2017,  0x


Výměna zadních tlumičů patří mezi nejjednodušší opravy automobilu, které nás mohou potkat. Ani začátečníci anebo amatéři nutně nemusejí do servisu. Zvládnou to hravě i sami. Jak ale vůbec opotřebované tlumiče odhalíme? A jak dlouho bude celá výměna trvat?

Jak poznat, že je v tlumičích problém?

Zadní tlumiče ovlivňují celkovou polohu vozu a rozeznání jejich opotřebování může být občas pěkný oříšek. Dochází k tomu totiž pozvolna, a většina řidičů si tak závady obvykle všimne až ve chvíli, kdy pod nohama cítí každý kamínek na vozovce. Vše spočívá především v odporu mezi pístnicí a vnitřní trubkou tlumiče, mezi kterými se po nějakém čase začne objevovat vůle na základě opotřebování. Většina lidí tento problém ignoruje i během technické kontroly, jelikož je ve vyhlášce napsáno, že pokud z tlumičů neodtéká kapalina, je vše v pořádku, i když tomu může být právě naopak.

Právě únik kapaliny byl dříve hlavním ukazatelem toho, že je se zadními tlumiči něco špatně. U starších vozů značky Škoda totiž dříve platilo, že z tlumičů nejprve začne odtékat kapalina a až následně začne vznikat vůle. Od počátku Škoda Auto je tomu ale jinak, neboť jsou při výrobě a stavbě vozu používány pouze tlumiče plynokapalinové, ze kterých tekutina při poruše vytéká jen výjimečně. Tudíž si jejich opotřebení musí všimnout buď automechanik anebo samotný řidič za jízdy.

Jak na výměnu tlumičů?

Kompletní proces výměny je velice jednoduchý a jeho délka obvykle závisí pouze na tom, jak dlouho vám bude trvat povolení dolního šroubu na tlumiči. V prvé řadě ale nadzvedneme auto pomocí heveru nebo zvedáku, uvolníme a následně sejmeme kolo a to samé uděláme i s podběhem. Když se dostaneme k tlumiči, začneme odshora uvolňovat šrouby klíčem velikosti 17. V dolní části na nás čeká již zmíněný šroub v upevnění, na který použijeme klíč 21. Utažení je skutečně pevné a jeho povolení bude stát plno času. Opravdu se jedná o nejdelší proces celé výměny/opravy.

Následně se zaměříme na demontování horního uložení tlumiče. To můžeme také vyměnit, pokud se nám zdá až příliš opotřebované pro další jízdu a běžný provoz. Dále nás čeká nasazení prachovky, kterou vtlačíme na doraz a ten následně také vtlačíme na horní uložení tlumiče, což zajistíme a dotáhneme matkou. Poté již můžeme nový tlumič namontovat na místo starého. Začneme u dolní části a bereme v úvahu, že se s ním bude o něco složitěji manipulovat než s předešlým. Do otvorů na horní části uložení vložíme šroubovák a pomůžeme si se šrouby. Následně už jen nasadíme podběh a kolo a máme hotovo!




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.