Výměna rozvodů Renault Megane

Praktické rady

Přidal leprikon, dne 9. 12. 2016,  0x


Renault Megane je na českých silnicích oblíbeným vozidlem a není divů, že se na internetu setkáme s častým dotazy, které se tohoto modelu týkají. Jedním z dotazů bývá otázka výměny rozvodů. Jak často se u modelu Megane mají rozvody měnit a co to obnáší?

Interval výměny rozvodů Renault Megane

Podle doporučení výrobce a ověřených zkušeností je doporučené měnit rozvody každých 5 let a nebo po najetých 120 tisíc kilometrech (pokud jsou ujety dříve, než uplyne doporučená lhůta). Běžný uživatel najezdí za 5 let průměrně 50 kilometrů a interval 5 let je všeobecně přijímaná lhůta s ohledem na běžné opotřebení komponentů a zejména pak gumového rozvodového řemene.

Jaké komponenty patří do rozvodů?

  • Rozvodový řemen
  • Kliková hřídel
  • Váčková hřídel
  • Napínací kladka řemene
  • Vodní pumpa (+těsnění)
  • Vodící kladka řemene
  • Klínový řemene
  • Napínací kladka klínového řemene
  • Řemenice
  • Alternátor
  • Kompresorklimatizace

K výměně rozvodů jsou potřebné odpovídající náhradní díly. Ne vždy je nutné měnit veškeré součásti. To je však nutné vědět předem. Pokud si v tomto směru nejste jistí, je určitě vhodnější výměnu rozvodů Renault Megane přenechat odborníkům v autoservise. Ale určitě se vyplatí vědět, jak taková výměna probíhá, a proto nepřestávejte číst.

Postup výměny rozvodů Renault Megane

Pro výměnu rozvodů je nutné mít dobře osvětlenou místnost (garáž, dílna). U vozidla zařadíme první rychlostní stupeň, zatáhneme ruční brzdu a jedno zadní kolo pro jistotu zafixujeme z obou stran. Zdvihneme a motor v místě pod olejovou vanou pevně podložíme. Použít lze cihly, došky, apod. Sundáme plastový kryt za PP koleme, krycí plech a horn´í silentblok motoru.

Uvolníme napínák, čímž shodíme klínový řemen. Následuje sundání krytů horních a dolních rozvodů a odvrtání koncovek vačkové hřídele. Povolením středového šroubu sundáme řemenici (velké hladké kolo) a středovou matici vrátíme zpět do ozubeného kola kllikovky umístěné pod řemenicí.
Vymontujeme cívky a svíčky.

Za středový šroub ozubeného kola klikovky otáčíme motorem ve směru hodinových ručiček, dokud výřezy vačkové hřídel nebudou ve vodorovné poloze. V této poloze je nutné je upevnit pomocí přípravku určenou na fixaci vačkové hřídele. Ryska na ozubeném kole směřuje kolmo nahoru. Z boku motora u prvního válce odmontujeme záslepku a namontujeme přípravek na upevnění prvního válce v poloze horní úvrati. V tuto chvíli je zajištěné správné nastavení rozvodů v poloze 0.

Nahodíme novou napínací kladku řemene, vodící kladku a nový rozvodový řemen. Vše musí být čisté, suché a odmaštěné, ničím nové díly nestříkejte. Napínací kladku dotáhněte a vyzkoušejte napnutí nového rozvodéhovo řemene pomocí prstu. Středový šroub rozvodového řemene důkladně zafixujeme. Zpět nahodíme řemenici (opět to velké hladké kolo) tím, že dotáhneme středovou matici.

Odstraníme všechny pomocné fixační přípravky a díry zaslepíme novými gumovými špunty. Zařadíme na neutrál, přetočíme motor ve směru hodinových ručiček, aby se nový rozvodový řemen usadil. Nasadíme zpět všechny kryty. Pak nasadíme nový klínový řemen, natáhneme napínák řemen a opět zařadíme neutrál. I klínový řemen se musí dobře usadit. Vrátíme horní silentblok motoru a odstraníme podložení motoru, vrátíme krycí plast a je hotovo.

Návod je pouze informativní a nezaručuje úspěch. Pokud si nejste 100% jistí, že svému vozidlu rozumíte a výměnu rozvodů Renault Megane zvládnete, přenechte výměnu rozvodů raději zkušeným mechanikům.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.