Výfuková přívěra u dvoutaktu
Přidal sawyer, dne 6. 02. 2017, 0x
Výfuková přívěra nešlape vždy podle našich představ. Díky systému, který vydala Yamaha, lze ale celý systém přenastavit. Víte, jak na to? My ano! A navíc je to poměrně jednoduché a vše zaberete jen pár minut.
K čemu slouží výfuková přívěra?
Poprvé se zavedla v 80. letech, má za úkol měnit časování výfuku a u dvoutaktů je využíván nejčastěji válcový typ. Právě u zmíněných dvoutaktů obvykle bývá problém, že své místo obvykle zastane pouze v nízkých otáčkách s malým výkonem. Ve vysokých otáčkách je to už trošku jinak, jelikož je hrana výfuku příliš vysoko a válec tak tlačí na hranu. Díky tomuto faktu a plnému otevření, díky kterému mohou snáze odcházet plny, dochází i ke zvýšení spotřeby, protože jde do válce téměř neustále nová směs.
Tento systém je využíván především u značky Yamaha, která si jej dokonce nechala patentovat jako Y.P.V.S. Aby nedocházelo k problémům se zvýšením spotřeby, naštěstí existuje proces, kterým přívěru můžeme přenastavit.
Jak na nastavení přívěru u dvoutaktu?
Nejdříve potřebujeme sundat kryt válce, což provedeme za pomoci odmontování šroubů. Poté bude potřeba uvolnit lanka na kolečku, což zapříčiníme pomocí nastavovacích šroubů. Následně bude nutné zaaretovat přívěru, s čímž nám pomůže tenký šroubovák (zhruba o tlušťce 4mm), který vložíme do otvoru uprostřed kolečka/válce. Šroub povolíme a následně kolečko vyjměme společně s lanky. Důležité je, aby přívěra zůstala ve stejné poloze, a proto s ní, pokud možno, nehýbejte anebo si pro jistotu její polohu vyfoťte, abyste věděli, jak ji poté nastavit.
Pomocí kleští otočíme čepem o 180° a kolečko nasadíme zpět společně s lanky a důkladně šroub utáhneme. Nastavovacími šrouby poté opět napněme lanka, a to nejhorší máme za sebou.
Kontrola nastavení výfukové přívěry
Ještě předtím, než opět namontujeme kryt na přívěru, bude třeba provést důkladnou kontrolu. Kolečko se musí otáčet, což zjistíme, když spustíme zapalování. Důležité je podívat se i do výfukového kanálu, díky čemuž budeme muset odmontovat koleno, pokud není dostatečně viditelný. Pečlivě zkontrolujeme jeho chod. Všechny hrany musí dobře sedět bez přebytečných volných míst. Pokud by tomu tak nebylo, vše můžeme napravit opětovným přenastavením lanek. Při jejich přenastavení je ale nutné vypnout zapalování. Při další kontrole jej ale pochopitelně opět zapneme.
Pokud vše funguje, jak by mělo, můžeme opět namontovat výfuk a poté i kryt na přívěru. O tom, zdali byl proces úspěšný, se nejlépe dozvíte sami při následné jízdě. Pokud by se i přesto vyskytly problémy, nemusí se vždy jednat jen o špatné nastavení. Zkuste nabít baterii, která je pro funkci přívěry stěžejní anebo důkladně pročistěte samotnou přívěru.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.