Triumph GT6 - nejlepší auto pro rozené závodníky

Zábava

Přidal klasik001, dne 22. 04. 2019,  0x


Pokud si nepotrpíte na pohodlí a luxus, ale upřednostňujete zážitek z řízení, je pro vás Triumph GT6 jako stvořený. Namáčklí v autě za příliš velkým volantem s vyosenou páteří kvůli do strany umístěným pedálům si zpočátku budete nadávat do idiotů. Je to divné, ale po pár kilometrech na všechny nedostatky zapomenete.


Triumph GT6 je malý sportovní vůz, který má všechny vlastnosti klasických britských sporťáků. Podle označení GT by se mělo jednat o pohodlné cestovní kupé určené na delší cesty Tak to ale opravdu není. Triumph GT6 má k pohodlí spíše dál než blíže. Potrpíte-li si tedy na luxus a měkoučká sedadla, vyberte si raději jiný vůz.


Triumph GT6 - úžasný zvuk vychází zpoza kapoty

Už z modelového označení je zřejmé, že se pod kapotou ukrývá výkonný řadový dvoulitrový šestiválec OHV, jehož zvuk vám bude ještě dlouho znít v uších. Původně byl pro tento model určený “pouze” čtyřválec, ale tvůrcům přišlo, že by výsledné auto bylo prostě příliš pomalé. Volba při výběru vhodného motoru tak nakonec padla na šestiválec z modelu Triumph 2000.


Triumph GT6 je maličké sportovní auto s extrémně nízkou karosérií a celkovým rebelantským vzhledem a pořádným rachotivým a praskavým zvukem. Interiér je absolutně nevyhovující pro všechny, kteří si za volantem chtějí užívat pohodlí. Sedačky jsou tvrdé a řidič sedí namáčknutý na dveřích kvůli širokému tunelu mezi sedačkami. Pedály jsou zase umístěné více ke středu, takže si budete muset na poněkud “zakřivené” usazení. Je to holt závodní auto, nikoliv limuzína.

Triumph GT6 - mimořádné jízdní vlastnosti

Jakmile si trochu zvyknete na nepohodlí za volantem, rychle oceníte jízdní vlastnosti. Ty jsou totiž v tomto autě zcela mimořádné. Chce to trochu cviku, než si na manuál tohoto vozidla přivyknete. Nakonec ale zjistíte, že je to nádherně ovladatelný sportovní vůz, s nímž budete řezat zatáčky s radostí.


Pozor je ale třeba dávat si na rychlosti, aby vám to v nějaké zatáčce neuklouzlo. Vůz má totiž krátký rozvor, takže se nedotáčivost může v přetáčivost změnit během jedné vteřiny a ustát následný smyk je otázkou rychlých reakcí a zkušeností. Za volant by si tak měl usednout zkušený řidič, kteří si s takovým “drobnostmi” dokáže hravě poradit.


Na stovku se Triumph GT6 dostane za 10 vteřin a jeho maximální rychlost se pohybuje cca na 180 km/h. To je při výkonu motoru 104 koní slušný výkon. Na druhou stranu vůz váží necelou tunu, takže větší výkon už by byl zbytečný.


Výsledné hodnocení? Triumph je stylový, rychlý, silný a zábavný klasický sporťák, se kterým si ostudu rozhodně neuříznete. Navíc jej lze sehnat za poměrně slušnou cenu, ale je třeba počítat s nějakou tou údržbičkou. Na druhou stranu se nejedná o zas tak neobvyklý vůz a náhradní díly se shání vcelku snadno.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.