Studebaker Avanti - dokonalý propadák ze 60. let
Přidal tondatonik, dne 5. 03. 2018, 0x
Na první pohled vypadá veterán ze 60. letech naprosto luxusně. Naleštěná karosérie však ukrývala ne zrovna funkční vnitřek, a proto se tento jinak naprosto úchvatný kousek nestal jednou z mnoha legend mezi automobily. I když svým způsobem mezi legendy patří jako krásný propadák.
Za designem velice zajímavého vozu z počátku 60. let Studebaker Avanti stojí slavný americký designér Raymond Loewy. Ten nenavrhoval pouze automobily, právě naopak. Navrhoval úplně vše - od poštovních známek, přes loga dnes už slavných firem a ledničky až po velké obchodní domy.
Pokud vám toto jméno něco říká a vy si nejste jistí proč, tak vězte, že to byl právě tento muž, který navrhl původní lahev coca-coly a design starých čerpacích stanic Shell.
Skvělý design, špatné auto
Hranatý design Studebaker Avanti skvěle reprezentuje slavná 60. léta. Vyrobeno bylo pouze necelých 5 000 kusů a my si hned řekneme, proč jich nevzniklo více. Automobilka Studebaker patří k nejstarším americkým automobilkám vůbec. Byla založena už v roce 1852 a původně se zabývala výrobou železničních vagónů a farmářských povozů. Časy se postupně změnily a v roce 1902 Studebaker začala vyrábět osobní automobily.
V polovině 20. století automobilka procházela krizí a hrozil ji bankrot. Její šéf Shervood Harry Egbert se rozhodl firmu oživit pomocí jedinečného futuristicky vyhlížejícího sportovní automobilu. Najal si tehdy už slavného designéra Raymonda Loewyho. Hotové Studebaker Avanti bylo veřejnosti představeno v roce 1962 na newyorském autosalónu.
Kupte si zrenovované Avanti za pouhé dva miliony
Jak se vám Studebaker Avanti líbí? Nám ano a pro opravdu zapálené zájemce máme důležitou informace. K mání je zrenovovaný kousek ve smetanově bílém provedení. Interiér je vyvedený v kontrastní pomerančové barvě. Nádheru na čtyřech kolech pohání osmiválcový small-block 4737 ccm.
A co je na tomto autě tak úžasné? Aerodynamické tvary, typicky klínový profil a dlouhá nízká příď, splývající záď s velkým oknem a téměř žádné chromované ozdoby. Bohužel vnitřek auta už tak skvostný nebyl. Jeho jízdní vlastnosti nebyly vůbec úchvatné, spíše úplně špatné. Vůz údajně na silnici plaval a slibované sportovní výkony se nekonaly. To byl také jeden z důvodů, proč se originální Studebaker Avanti vyrábělo pouhé dva roky.
“Život” modelu tím ale úplně neskončil. Přece jen si své fanoušky našlo a až do roku 2006 se vyráběly různé upravovaná Avanti. Automobilka se definitivního konce dočkala poté, co jejího posledního šéfa Michaela E. Kellyho zatkla policie kvůli podvodům.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.