Speciální prototyp Mercedes-Benz V125 držel rychlostní rekord 80 let
Přidal automaniak, dne 18. 04. 2018, 0x
Rozjet to na běžné silnici rychlostí nad 400 km/h není úplně běžné. Přesně to dokázal speciální prototyp od Mercedesu již před 80 lety! Tehdy zajetý rychlostní rekord 432,692 km/h byl překonán teprve loni v říjnu nejnovějším hypersportem Koenigsegg Agera RS, který v nevadské poušti dosáhl maximálky 444,6 km/h.
Neuvěřitelných 80 let nebyl překonán rychlostní rekord dosažený a změřený na běžné silnici. Samozřejmě uzavřené pro tento účel. Přesně 28. ledna 1938 speciální aerodynamický prototyp od Mercedesu vytvořil rychlostní rekord, který nebyl překonán dlouhých 80 let. Za volantem seděl legendární závodník Rudolf Caracciola.
“Stříbrný šíp” je jediným svého druhu
Závodník Rudolf Caracciola zářil v závodní speciálu W125 a právě z něho speciál podle tvaru a barvy označovaný jako Stříbrný šíp vycházel. Na vývoji se podílel tehdejší šéf vývoje a výroby závodních speciálů Rudolf Uhlenhaut a člen představenstva Max Sailer. Ten byla za vývoj plně zodpovědný. Zní to téměř nemožně, ale speciál byl dokončený za pouhých osm týdnů!
Pod jejich rukama a dohledem vznikla na svou dobu unikátní karosérie. Zároveň se jim podařilo upravit podvozek tak, aby nedocházelo k nebezpečnému nadlehčování přední části vozu. To bylo totiž při řízení takového monstra zásadní problém způsobující obtížnou říditelnost.
K testování speciálů byl už tehdy používán aerodynamický tunel. Mercedes-Benz W125 získal řadu úprav, jejichž cílem byla maximální aerodynamičnost. Jeho aerodynamický koeficient byl ohromujících 0,157 (naměřený o 40 let později). Speciál měl například zcela zakrytá všechna čtyři kola.
Na designu pracovali mistři z leteckého průmyslu
Nikoho asi nepřekvapí, že se na vývoji speciálu podíleli i specialisté z leteckého průmyslu. Ernst Heinkel a Willy Messerschmitt, kteří vývojářům poskytovali cenné rady ohledně nejvhodnějšího designu karosérie. Byli to právě oni, kteří doporučili zkrátit příď a ještě více zaoblit záď automobilu.
Hodně pozornosti bylo věnováno zasklení kokpitu tak, aby pilot neměl zkreslený výhled. I to se podařilo úspěšně poladit. Důležité bylo také vyřešit chlazení řadového přeplňovaného dvanáctiválce s výkonem 736 koní (541 kW), kterému bránilo kompletní zakrytování auta. Problém byl vyřešen nádrží naplněnou 48 litry vody a 5 kilogramy ledu.
Chtěli byste Stříbrný šíp na vlastní oči? Nic vám v tom nebrání. Dnes je je Stříbrný šíp, jediný svého druhu, k vidění v muzeu Mercedes-Benz v německém Stuttgartu.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.