Škoda Yeti zkušenosti, recenze

Garáž nejlepších vozů

Přidal leprikon, dne 27. 03. 2017,  0x


Škoda Yeti je prvním a hned úspěšným pokusem české automobilky o moderní SUV. Jistě výsledný design je otázkou osobních preferencí, ne každému se bude líbit. V každém případě platí, že se tvůrcům nedá upřít odvaha a originalita. Špatné nejsou ani technické parametry a jízdní vlastnosti. Pokud právě nyní uvažujete o koupi ojetého Škoda Yeti, nezapomeňte si jej důkladně prohlédnout. Hodně majitelů se k vozu chová jako k “pracantovi”, a podle toho mohou vozy vypadat.

Škoda Yeti je povedené české SUV auto, které se vyznačuje příjemným a originálním designem, dobrými technickými parametry a jízdními vlastnostmi. Je velmi dobře ovladatelné a použít jej lze jako rodinné i pracovní auto. Samozřejmě za relativně běžných podmínek. Škoda Yeti je SUV, nikoliv terénní auto podobně jako Rang Rover. Zvládne sice středně těžký terén, ale na skálách a při brodění ve vodě si s ním velkou legraci neužijete.

Škoda Yeti - příjemné pocit z řízení

Interiér vozu se nám líbí, je kvalitní a velmi odolný. I základně vybavené modely mají nejméně klimatizaci a elektricky ovladatelná okenka. Nejlépe vybavené jsou prý novinářská auta, která vychází z nejvyšších stupňů výbavy. Škoda Yeti má však primárně vynikající jízdní vlastnosti, co se týče SUV aut všeobecně. Žádné laciné chyby, ale příjemná ergonomie, která z řízení Škoda Yeti činí opravdu příjemnou záležitost.

Velmi dobře lze nastavit pozici za volantem, aby se každý řidič cítil komfortně. Dobrý je i výhled z auta. Potřeba rozhodně není panoramatické okno, které z auta v létě vytvoří pojízdný skleník. Nejenže to není příjemné, ale také to snižuje účinnost klimatizace. Navíc uživatelé auta hlásíí častější problémy s pojezdem okna. A mít zaseknuté okénko uprostřed, není rozhodně nic skvělého.

Konstrukce podvozku je rovněž odolná a robustní. Ani dlouhé několikasetkilometrové nájezdy nejsou na podvozku patrné. Po určité době je vhodné nechat vyměnit tlumiče, ale to platí téměř pro každé používané auto. Byla by velká škoda snižit jinak skvělé jízdní vlastnosti kvůli vyklepaným tlumičům.

Škoda Yeti - nejlepší volbou je 2.0 TDI

Z nabídky používaných motoru je nejlepí volbou naftová jednotka 2.0 TDI. U aut s pohonem 4x4 je to téměř nutnost. Tento typ motoru je silný a pružný, a navíc má nižší spotřebu než benzínový motor - 7,5 l/100 km je vždy příjemnějších než 10 l/100 km.

Hůře na tom jsou turbomotory 1.2 TSI a 1.4 TSI bývají rizikové přes rozvody. I zesílený řetěz je třeba pravidelně měnit. Za pozornost stojí i turbomotor 1,8 TSI s výkonem 118 kW, který je tichý, kultivovaný a velmi příjemný.

Škoda Yeti - co se nám libí a co ne?

Škoda Yeti nemá žádné zásadní chyby, což je dobrá zprávě. Provedení auto je velmi kvalitní a hlášeny nejsou ani problémy s elektronikou.

Výhody:

  • Kvalita zpracování
  • Spolehlivost
  • Robustní podvozek
  • Torzní tuhost karorérie
  • Dobré jízdní vlastnosti
  • Lze použít i ve středně těžkém terénu

Nevýhody:

  • Problematické rozvody u turbomotoru TSI
  • Některé ojeté vozy jsou “hodně ojeté”
  • Škodovky mají “rádi” zloději
  • Základní varianty bývají hůře vybavené

Při koupi vozu se zaměřte na známky poškození z těžkého terénu. Důkladně si prohlédněte motor, převodovku a Haldex, na který by neměly být žádné známky úniku oleje. V případě, že se jedná o TSI a rozvodový řetěz. Ten by neměl chrastit. U TDI si dávejte pozor na dvouhmotový setrvačník. A nezapomeňte ani na prověření původu a servisní historie.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.