Škoda Yeti 1.2 TSI recenze
Přidal sawyer, dne 28. 04. 2017, 0x
Přemýšlíte o koupi SUV a padla vám do oka zrovna Škoda Yeti? Nízká cena vozu je věčným lákadlem. Vyplatí se a skutečně ušetříme anebo se nám prodraží v jiných oblastech? A jak je to vlastně se spotřebou? Je skutečně tak nízká, jak nám ukazují technická data anebo se jim nedá věřit?
Yeti v kostce aneb dojmy z interiéru
Škoda Yeti je neustále srovnávaná se Superbem anebo Roomsterem. Přesto se jí nedá upřít, že podvozek odkazuje především na Octavii, což je v tomto případě rozhodně plusem. S délkou 4,2 metry se pak jedná pravděpodobně o nejmenší škodovku, která měla možnost dostat víceprvkovou zadní nápravu. K samotnému interiéru pak nemá většinu řidičů téměř žádné připomínky. Pro někoho působí pouze jednoduchým, decentním a hlavně přehledným dojmem, pro ostatní připomíná vnitřek Octavie a někdo jej může mít dokonce i za propracovanější s malou dávkou luxusu. Přesto se sluší dodat, že je vůz nad míru pohodlný nejen pro řidiče, ale i ostatní cestující a z kabiny je navíc i dobrý výhled. Body navíc má i audio s poměrně slušným zvukem.
Jediné mínus je prý u sedadla spolujezdce, kde by mohl být trošku větší prostor na nohy. Na druhou stranu sedáky s výškou 390 mm umožňují i přes menší prostor vepředu komfortní sezení. Opěradla lze navíc podle vlastní potřeby naklápět anebo je dokonce jednoduše vyjmout.
Jak je to s motorem 1.2 TSI?
Motory typu 1.2 TSI nepatří k nejoblíbenějším, přesto jsou vozy s nimi nejvíce kupované. Škoda Yeti se ale s podobnou výbavou nemá rozhodně za co stydět a ve finále i mile překvapila. Čtyřválcový zážehový motor pak nabídne výkon 77kW, čili až 104 koní. Přesto je nutno dodat, že se zde nesetkáme s 4x4, jak je to pro většinu SUV typické, ale jen s pohonem na přední kola, což ale údajně ničemu nebrání.
Většinu řidičů rozhodně potěší i téměř neslyšitelný chod motoru, který přetrvává i při větším zatížení. Typická a samozřejmě velice pozitivní vlastnost pro Škodu Yeti je svižně zrychlovat i při nízkých otáčkách. Zrychlování je navíc svižné a vysoce komfortní. Někteří řidiči navíc dodávají, že s trochou štěstí není problém z auta vytáhnout až solidních 180km/hod, a to celkem bez větších prodlev a problémů.
Se spotřebou je to složitější
Většina řidičů čekala od Yetiho spíše úsporu. Bohužel tomu ale tak není ve všech případech. Spotřeba je velice závislá na stylu řízení a nejvíce ušetříte jízdou na dálku o hodnotě 7l/100km. Jízdou po městě anebo na krátkou vzdálenost příliš neušetříte. Průměrná spotřeba je zde totiž 10l/100km.
Přesto by se Škoda Yeti dala brát jako poměrně svižné a především spolehlivé auto. Na závěr už jen stačí dodat, že ve prospěch kladného hodnocení hraje i dostupná cena náhradních dílů a nízké povinné ručení.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.