Škoda Trekka: První české SUV z roku 1966
Přidal vladik007, dne 27. 05. 2019, 0x
V současnosti česká Škodovka vyrábí povedené SUV pod názvy Kodiaq či Karoq. Jedná se o univerzální stroje, které se hodí jako osobní, tak i pracovní auta. S návrhem na takový vůz však Škoda přišla už v 60. letech. Její naděje bohužel zazdil neústupný totalitní režim.
Automobilka, které chce uspět na trhu, musí vyrábět různé typy aut. Nelze vyrábět pouze sedany či kombíky a ignorovat stále oblíbenější SUV a crossovery. Většina automobilek až na výjimky, které představují výrobci luxusních vozidel typu Porsche, Lamborghini, Ferrari či Bentley, proto nabízí široké portfolio aut od kupé, přes sedany a kombíky, až po SUV a služební vozidla.
Škoda Trekka: české SUV jezdilo pouze mimo ČR
Psal se rok 1966, když se na Novém Zélandu začalo vyrábět velmi zajímavé SUV, která navrhla česká Škodovka. V následujících šesti letech jich bylo vyrobeno téměř 3 000 kusů. Do Česka a Evropy vůbec se však nedostal jediný kus. Všechny Trekky jezdily pouze v zahraničí.
Však také šlo objednávku novozélandského importéra škodovek na vůz určený pro tamější trh. Na vývoji se podíleli i jejich technici, protože přesně věděli, co potřebují. Výsledkem byl specializovaný vůz, který by splňoval potřeby novozélandských řemeslníků, farmářů i obchodních zástupců, kteří hodně času trávili na cestách.
Škoda Trekka: postavenou na základech Škody Octavie
Základním modelem, ze kterého první české SUV pocházelo, byl tehdejší model Škody Octavie. Použil se podvozek se zkráceným rozvorem o 22 centimetrů na výsledných 2165 centimetrů. Vůz dlouhý téměř čtyři metry vážil skoro celou tunu a byl schopen uvést až půl tuny.
Vůz poháněl výkonný čtyřválcový motor OHV o objemu 1121 cm3 a s výkonem 47 koní (34 kW). Což nebylo moc, ale takového vozu nebyla rychlost primární. Škoda Trekka uvezla až 8 lidí a dosahovala maximální rychlosti 110 kilometrů za hodinu.
První české SUV předešlo dobu. Nabízelo se hned několik typů karoserií. Největší byl osmimístný pick-up, k mání byl i třímístný pick-up či vůz s plátěnou nebo pevnou střecho. V nabídce byla dokonce i plážová varianta. Nejvíce se Škoda Trekka prodávala na Novém Zélandu, ale oblíbená byla také v Austrálii, Fidži, Vietnamu či Samoe. Škoda, že Češi tu čest neměli a nemohli mít.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.