Škoda Superb 2.5 TDI recenze první generace
Přidal leprikon, dne 17. 05. 2017, 0x
První generace Škody Superb se vyráběla v letech 2001 až 2008. Dnes se už vyrábí nový model, první generace je však stále k mání. Mezi českými zákazníky získal Superb vysoké renomé a dnes patří k vyhledávaným ojetým vozům. Poradíme Vám, na co si při výběr Škody Superb dávat pozor.
Z technického pohledu je první generace Škoda Superb tak trochu improvizací. Podvozek je upravené verze z tehdejšího Passatu, oproti němuž má větší rozvor a je delší o 10 centimetrů. Škoda Superb je velmi prostorný po celé délce, což má ale ne zrovna dobrý vliv na chování vozdila na nepříliš rovném povrchu. Karosérie auta se nepříjemně kroutí. Torzní tuhost karosérie je nízká, což se časem ukáže jakýmsi “vrzáním”.
Měření a technické údaje:
Naměřené hodnoty |
Škoda Superb V6 2,5 TDi |
Motor |
V6 2,5 TDi |
Konstrukce |
vidlicový šestiválec, 2496 cm3 |
Zdvihový objem (cm3) |
2496 |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) |
163 koní (120 kW) při 4000 ot/min |
Točivý moment (Nm) |
350 Nm při 1250 ot/min |
Nejvyšší rychlost (km/h) |
217 |
Provozní hmotnost (kg) |
1604 |
0-100 km/h (s) |
10,3 |
Zavazadlový prostor (l) |
0.1 |
Základní cena modelu |
od 1 073 900 Kč |
Ojetá Škoda Superb - dieselové varianty mívají hodně najeto
Pokud dáváte přednost dieselovém motoru, pravděpodobně se setkáte s tím, že většina ojetin bude mít hodně najeto. Za odolný patří zejména motor 1,9 TDI-PD. Hůře jsou hodnoceny motory Škoda Superb 2.0 TDI-PD a Škoda Superb 2.5 TDI V6, které jsou po letech používání problematické. Právě u šestiválcového Škoda Superb 2.5 TDI je nejčastější závadou nepříliš spolehlivé vstřikovací čerpadlo a špatně mazaný “vršek” motoru.
V případě benzínových motorů je ideální volbou benzínový čtyřválec Škoda Superb 1.8 Turbo. Neobvyklý je varianta benzínového dvoultiru, který je sice hlučnější, ale zato spolehlivý. Bývá prodáván ve velmi dobrém stavu. Na pomyslném vrcholu stojí šestiválec 2.8 30V, který je rovněž velmi spolehlivý a navíc hodně dynamický. Jeho spotřeba je však výrazně vyšší a zejména v varianta s automatickou převodovku “žere” až 12 litrů na 100 kilometrů.
Kladné a záporné stránky Škoda Superb 2.5 TDI první generace
Mezi kladné stránky patří zejména:
- prostorný interiér v podélném směru
- velmi odolný podvozek
- přesné řazení
- plavné odpružení
- dobrá protikorozní ochrana
- úsporné dieselové motory od 96 kW
- špičkový servis
Negativní stránky a nejčastější vady u modelu Škoda Superb 2.5 TDI jsou:
- opotřebované váčkové hřídele, zadřená ložiska vačkových hřídelí, poškozené vačky
- problémy se vstřikovacími čerpadly
- riziko průniku nafty do motorového oleje netěsnícím jednotkami a následné předčasné opotřebení motoru
- závady tandemových čerpadel
- netěsnost vodní pumpy
- závady klimatizace
- u některých hodně používaných dílů v interiéru se loupe povrch - nejčastěji na madlech a tlačítkách
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.