Škoda Roomster: Recenze
Přidal leprikon, dne 24. 04. 2017, 0x
Škoda Roomster 1,4 16 V patří mezi nejprodávanější MPV na českém trhu a to jak v případě nových, tak i ojetých vozidel. Na stejných příčkách už se pohybuje pouze Hyundai ix20, který je po sedmi letech sesadil z první příčky.
Za hlavní nevýhodu Škody Roomster oproti zmiňovanému Hyundai ix20 je poněkud méně harmonický design. Škoda Roomster je, co se týče designu, považováná za kontroverzní výtvor. Design byl přitom navržený s nejčistšími úmysly. Přední dveře nevybočují z tehdejší designové strategie a zadní dveře dostala větší okna kvůli lepší výhledu, kterého využijí zejména malé děti. Výsledkem je fakt, že lidé buď Roomster zbožňují nebo nenávidí.
Technická data:
- motor: 1,4 16 V
- objem: 1390 m3
- výkon: 63 kW
- otáčky: 5000 ot./min
- největší točivý moment: 126 Nm při 3300 ot./minnejv
- yšší max. rychlost: 171 km/h
- zrychlení na 100 km/h: 13 sekund
- spotřeba ve městě: 7,1 l/100 km
- spotřeba mimo město: 6,2 l/100 km
- objem palivové nádrže: 50 l
Škoda Roomster nabízí variabilitu a prostor
Pro pěkný vzhled si lidé Škodu Roomster rozhodně nekupují. Důvodem je především variabilita a prostor, který je u MPV zásadní. Tři zadní samostatné sedadla lze posouvat, měnit sklon jejich opěradel či je snadno sklopit a bez problémů je lze úplně vyjmout a získat tak nadstandardní zavazadlový prostor.
Zadní prostor vůbec nabízí nekonečné hry s variabilitou sedaček a prostorem. V tomto případě opravdu platí heslo automobilky Škody, které zní “Simply Clever”. Pozor akorát na výšku. MPV auto jsou vyvíjená primárně pro rodiny, takže pohodlně se vzadu budou cítit především děti a osoby s výškou do 160 cm a váhou 50 kg. Vyšší jedinec může pociťovat stísněný prostor.
Bohužel přední sedačky už tak úžasně prostorné nejsou. Na první pohled je i patrná podobnost s interiérem Škoda Fabií. Podobné jsou všechny ovládací prvky, různé detaily, budíky a dokonce i sedadla. Velmi praktická je dvojitá schránka před spolujezdcem, která umožňuje uložení více věci. Škoda Roomster se vůbec vyznačuje dostatečným množstvím odkládacích schránek a i kufr je vybavení odkládacími přihrádkami, síťkami a především větším objemem. Jedinou nevýhodou je velké a těžké víko kufru, se kterým budou mít menší osoby a děti velký problém.
Nejlepší volbou je benzínový motor 1,4 16 V
Škoda Roomster je nabízená s třemi motorovými variacemi 1,4 16V, 1,6 16V a 1,4 TDI. Nejlepší volbou je 1,4 16V, která je vlastně takovou zlatou střední cestou. Má dostatečný výkon i rozumnou spotřebu. Je výkonnější a pružnější než naftový motor ale zároveň úspornější než 1,6 16 V. Motor 1,4 16V je navíc spolehlivý a jeho údržba je jednoduchá a nenáročná.
Menší kritiku si vysloužil slabší výkon 63 kW, který by mohl být větší. Dynamika motoru je slabší a to zejména při vyšších rychlostech. Nejlepších jízdních vlastností dosahuje na okreskách, kde ji neničí stoupání do kopce. Dobře zvládá i rychlejší jízdu po dálnici. Pochvalu si zaslouží přesná převodovka, přeposilované řízení a brzdy, které usnadňují řízení a jízda je tak pohodlná a nenáročná. Pří řidiče, kteří si chtějí užít pověstnou “radost z řízení”, však Škoda Roomster zrovna není. Roomster opravdu není sportovní vůz.
Škoda Roomster: Výhody a nevýhody
Většina testů ohodnotila Škodu Roomster velice slušně. Kvůli pěknému designu si jej nekoupíte. Co vás osloví, je především jeho spolehlivost, variabilita, dobré jízdní vlastnosti a odpovídající servis. Pokud toužíte po sportovnějším a živějším voze, není pro vás vhodné žádné MPV.
Výhody:
- vysoká variabilita
- prostornost
- přesná převodovka
- spolehlivý motor
- dobré jízdní vlastnosti
Nevýhody:
- ne zrovna podařený design
- menší zadní sedadla
- menší prostor v příčném směru u předních sedaček
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.