Škoda Rapid Spaceback - rozměry, recenze
Přidal sawyer, dne 28. 03. 2017, 0x
Škoda Rapid Spaceback je stále diskutovanou ,,skoronovinkou“. Všeobecně by se dala řadit k novějším typům vozu, ale do sériové výroby vstoupila už před čtyřmi lety. Přesto je ještě dnes hojně srovnávaná s liftbackovým rapidem. Má cenu je vůbec srovnávat? Jak moc se rozměry posunuly a jak se ve spacebacku vlastně jezdí?
Rapid liftback
Jak již bylo řečeno, spekulace se řeší dodnes. Technicky vzato by se ale dalo říct, že předchůdcem spacebacku není liftback, ale spíše stará dobrá felicie, která už se řadu let nevyrábí a vtipálci by ji prohlásili za veterána. Oproti liftbackovému rapidu má spaceback o rovných 18 centimetrů méně, tudíž se může pyšnit 4303 milimetry. O rovných 135 litrů se mu navíc oproti liftbacku zmenšil i zavazadlový prostor, jehož přesný objem činí až 550 litrů. Pokud by vám ale objem kufru nestačil, nezoufejte, se sklopenými sedadly si můžete přijít až na příjemných 1 380 litrů. Rozvor náprav pak i po menších inovacích zůstal o velikosti 2 602 mm.
Inovace spacebacku
Spaceback má prozatím dvě karosářské provedení. Pro větší efekt jasně vyhrává to s panoramaticky prosklenou střechou, jejíž prostřednictví mohou využít především zbylý cestující. Za kochání se pohledem na nebe si ale musíte připlatit.
Ti, kteří měli možnost novou škodovku ozkoušet, si nemohli předně vynachválit nový elektromechanický posilovač. Údajně ho sice od původního elektrohydraulického nerozeznáte, ale alespoň je kvalitnější. Dobře řešené je navíc i uchycení servomotoru, který je podobně jako u malých aut na tyči řízení, což prý navozuje pocit jistoty a přesnosti, která se u řízení více než hodí.
Vývojáři ze Škody si také údajně dali dobře záležet i s interiérem automobilu, který lehce vylepšili. Nové potahové materiály jsou příjemným oživením vozu a tříramenný volant sice nijak bůhvíjak neoslní, ale ovladače po jeho obou stranách jsou rozhodně praktické. Cestující na zadních sedadlech pak může navíc potěšit, že pod okny není klasická mechanická páčka pro otevírání oken, nýbrž elektronické ovládání.
Lepší jízda než s liftbackem
I když je novější Škoda Rapit Spaceback kratší a původní liftback naopak starší, jejich ceny jsou totožné a začínají na 294 900 Kč. Údajně je ale přesto s novějším modelem podstatně příjemnější jízda. Nejlépe se pak jezdí s tříválcem 1,2 MPI. Ovládání je pohodlné a v zatáčkách se navíc téměř nehoupe, což je dáno především zkrácenou zadní nápravou, díky čemuž za sebou vůz netáhne další váhu. Pokud se ale namísto benzínu rozhodnete pro turbodiesel, zatáčky už nebudou tak pozvolné podobně jako stlačení pedálů.
Vesměs by se tedy dalo říct, že se jedná o kompaktní vůz na pomezí hatchbacku a klasického kombiku, který stačí na běžný městský provoz, ale rozhodně nezklame ani na delších tratích.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.