Škoda Octavia Scout recenze
Přidal leprikon, dne 9. 05. 2017, 0x
V roce 2007 byla na automobilový trh uvedena první generace modelu Škoda Octavia Scout. O dva roky později se po modernizaci ještě více přiblížil terénním vozům a nejnovější druhá generace Škoda Octavia Scout zvládne rozhodně více než jen příjemnou jízdu na hladkém asfaltu a rovných polních cestách.
Nový facelift, který Škoda Octavia Scout dostala v roce 2017, je kombinací dobře vybaveného auta, prostorného interiéru, robustní vizáže a pohonu na všechna čtyři kola s rozumnou dynamikou i spotřebou. Po zběžném pohledu připomíná lehce upravenou Škoda Octavii Combi se zvýšeným podvozkem. Za jediné negativum lze považovat cenu, která je vysoká i v porovnání s auty ze stejné třídy od jiných značek.
Nová Škoda Octavia Scout - ještě povedenější design
Pro mnoho motoristů je model Škoda Octavia Scout považován za jeden z nejpovedenějších. Velmi ji “sluší” nové čtyřoké světlomety i spousty rozličných křivek a různobarevných elementů. Ve standardním provedení má Octavia Scout plně diodové osvětlení. Krajní LEDky jsou potkávačky, vnitřní menší světla jsou dálková a úplně dole v nárazníku jsou umístěné mlhovky. Nezaměnitelný “světelný podpis” představují proužky LED denního svícení. I nejlevnější Octavia Scout vypadá prostě výrazně lépe než Octavia Combi. Díky zvýšenému podvozku působí Octavia Scout robustněji.
Za pozornost stojí také sedmnáctipálcová litá kola a černé ochranné oplastování, díky kterému Škoda Octavia Scout působí “mužněji”. Interiér se od Octavie Combi už tolik neliší, akorát působí kvalitněji. Jediný rozdíl představují nápisy na prazích a řadicí páce a odlišný design dekoračních lišt. Dojem také zvyšuje moderní provedení středového sloupku.
Dotekový displej v efektivním skleněném designu je velký osm palců a za příplatek lze mít i uhlopříčku 9,2 palců. Displej je dostatečně citlivý a menu logické a přehledné. Příplatková verze má vestavěnou SIM kartu, která umožňuje připojení k internetu a nabízí aplikace určené pro sledování počasí, běžných i dopravních zpráv, parkovacích míst, navigace, cen pohonných hmot apod.
Lepší standardní výbava
Standardní vybavení Škoda Octavia Scout je rovněž lepší než u klasické Škoda Octavia Combi. Kromě odlišných designových prvků tu najdeme řadu věcí, za které si v případě běžné Octavie musí řidiči připlatit. Vše je velmi moderní a zároveň intuitivní. Řidič se rychle zorientuje. Velké plus představuje více prostoru ve výšce loktů, což nelze řici o oblast v místě kolen. Zde je prostoru stále méně. Levné koleno omezuje robustnější madlo ve dveřích a z druhé strany spodní část středového sloupků. Stísněný prostor lze eliminovat správným nastavením sedadla a volantů, což nějakých pár pokusů zabere.
K nadstandardnímu vybavení patří kamera a elektronický parkovací asistent, který zvládne zaparkovat sám bez zásahu řidiče do příčného i podélného stání. Nová verze dokonce zvládne bezchybně zaparkovat i auto s přívěsem. Za příplatek je možné mít sedadla vyrobená z kůže a alcantary (semiš), což je opravdu prvotřídní materiál. I standardní sedadla jsou dostatečně široká a díky tvarovaným bočnicím dobře drží tělo řidiče i v zatáčkách. Vyšší řidiči kritizují kratší délku sedáku o 2 cm, které podpírá jen menší část stehen. Problém je možné vyřešit tím, že sedák nastavíte více nahoru. Celkové je řízení Škoda Octavia Scout pohodlné a i dlouhé cestu se obejdou bez hledání optimální polohy bez bolesti. Ke standardu patří i vyhřívaná sedadla.
Potěší vyhřívaný volant, užiteční asistenti i dostatek prostoru
Ve standardním vybavení najdete také tříramenný sportovní volant s koženým potahem a vyhříváním. Díky hebkému potahu a zesíleným místům v místě držení volant perfektně sedí v rukou. Přímo z volantu lze snadno ovládat palubní počítač, audiosoustavu a prostřednictvím bluetooth i chytrý mobilní telefon. Praktickou novinkou je upozornění, necháte-li v autě telefon.
Za příplatek lze mít na volantu užitečné tlačítko, kterým lze lehce aktivovat či deaktivovat elektronické asistenty. Nejvíce se využívá Front Assist, který včas upozorní na překážku a dokonce dokáže i sám nouzově zabrzdit. Užitečným pomocníkem je také asistent, který vás upozorní na obsazený vedlejší pruh a samozřejmě i adaptivní tempomat, který velmi dobře funguje v zácpách. Novinkou ve standardní výbavě je systém automatického nouzového volání v případě dopravní nehody.
Škoda Octavia Scout je dlouhá 4,69 m a patří mezi nejdelší combi vůbec. Konkurovat jí mohou například Volkswagen Golf Alltrack a Seat Leon X-Perience. Dostatek prostoru je nad hlavou všech cestujících a zejména spolujezdec vedle řidiče má hodně prostoru pro nohy. Na zadní sedačky se však tři dospělí pohodlně nevejdou a to kvůli středové opěrce, kterou nelze úplně vysunout. Na prostřední místo se tak bezpečně usadí odrostlejší dítě či menší dospělí. Mnohem pohodlnější je prostřední místo používat jako loketní opěrku a praktický držák na nápoje. Díky otvoru lze pohodlně přepravovat delší předměty jako například lyže. Kufr má objem 610 l.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.