Škoda Octavia poruchy motoru

Technika a design

Přidal leprikon, dne 10. 10. 2016,  0x


Škoda Octavia je velmi oblíbené vozidlo a to nejen u nás. Narazíte na něj v sousedních státech, ale i ve vzdálenějším Švýcarsku. Kupují se nové i ojeté. Důvodem není pouze silný patriotismus a respekt k tradiční české značce, ale také fakt, že se jedná o opravdu kvalitní auto, které si chválí i hodně nároční motoristé.

O Škodě Octavii můžeme s čistým svědomím říci, že je to kvalitní, odolné a spolehlivé auto. To samozřejmě platí především pro nová auta. Octavia patří mezi moderní vozidla s poměrně složitou technikou a jako každé jiné auto vyžaduje v ideálním případě dobré zacházení a pravidelnou údržbu a servis. Díky tomu je možné auto udržet ve vynikajícím stavu po dlouhá léta.

Nejčastější závady a poruchy u Škody Octavie

Žádné auto není absolutně dokonalé a bezchybné. Škoda Octavia není výjimkou. Riziko případných škod samozřejmě narůstá s přibývajícím “věkem” auta. Vliv má také počet lidí, které se za volantem vystřídali a péče. To je třeba brát v úvahu, když se rozhodnete koupit ojetou Octavii. I když je to spolehlivé auto, nemusí to platit vždy. Proto vybírejte pečlivě a nenechte si nic namluvit. Bazary jsou plné zajímavých nabídek.

Mezi silné stránky Škody Octavie patří dobré jízdní vlastnosti. Octavie je dobře ovladatelná a dynamicky schopná, což vynikne i u slabších motorů. Řízení je přesné a při rychlejší jízdě “neplave” po silnici. Nemluvě o tom, že díky tomu, že se jedná o auto vyrobené u nás, není problém najít autorizovaný servis ani sehnat originální díly či díly z druhovýroby.

Při dobrém zacházení je Octavia skvělé auto. Jelikož je ale často používaná jako firemní vozidlo, dostává nejvíce zabrat od samotných řidičů. Díky jejich ne zrovna laskavému jednání trpí motory i další části auta.

Motory u Škody Octavia

Nabídka motoru je Octavie skutečně bohatá. Pod její kapotou se mohou skrývat benzínové motory 1.4 a 1.6 litru s atmosférickým sáním, jendotky 1.2 TSI, 1.4 TSI a 1.8 TSI s přeplňováním a dieselové motory 1.6 TDI a 2.0 TDI. Pro automobilové závodníky je určená Octavia RS motorem  2.0 TFSI.

Pokud o ojeté Octavie narazíte na motor 2.0 TDI PD, raději se mu vyhněte. Jedná se o problematický motor. Tento motor má vysokou spotřebu oleje, časté jsou prasklé hlavy válců a trpí i dvouhmotový setrvačník.

Motor 1,6 FSI u starších modelů má zase vyšší spotřebu a chybí mu dynamika. U nově přeplňovaných jednotek 1.TSI a 1.4 TSI se může objevit problém s konstrukční vadou v podobě přeskakujícího rozvodového řetězu. U těchto motorů vždy trvejte na dokladu, že byla provedená výměna, a ještě si auto nechte důkladně zkontrolovat.

U výkonného motoru 1.8 TSI se občas objevují problémy s visícími ventily a prasklou hlavou válců. Problémy s turbem se nejčastěji objevují u dieselového motoru 2.0. U Octavie RS se u starších aut objevuje vyšší spotřeba oleje a také podvozek vydrží méně.

TIP pro delší životnost motoru: Výrobci běžné tvrdí, že olej v motoru stačí vyměnit po najetých 30 000 km. Praxe ukazuje, že vhodnější je měnit olej každých 15 000 km.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.