Škoda Octavia 1.6 TDI recenze

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 28. 05. 2017,  0x


Škoda Octavia patří k nejkupovanějším vozům své značky. Při výběru většina řidičů hledí především na typ motoru a my jsme se tentokrát zaměřili na 1.6 TDI. Je lepší než klasická devatenáctistovka anebo to byl skutečně špatný tah? Jak se u octávky s novějším typem motoru jezdí a jezdilo? A odpovídá uvedená spotřeba skutečně realitě?

Srovnání s motorem 1.9 TDI PD

Vzhledem k tomu, za který motor byl 1.6 TDI vyměněn, se nabízí jasná otázka alespoň základního srovnání. I první verze je ještě stále v nabídce automobilky a dokonce nabízí i totožný výkon, tj. 77kW. Obě mají i totožnou nejvyšší hodnotu točivého momentu, kterou je 25Nm. Přesto je velice zajímavé, že šestnáctistovka dosáhne takového čísla podstatně lépe. Dostane se k němu už při 1500 otáčkách. Její předchůdkyni to na druhou stranu trvá o něco déle, resp. v 1900 otáčkách. Rozdíl je to skutečně pozitivní podobně jako spotřeba, která má činit okolo 4,5l/100km. Je tomu ale skutečně tak?

Při srovnávání obou typů motoru pak také nesmíme zapomenout zmínit i stejný zdvihový objem, který činí 1600 centimetrů krychlových.

Chod s jednotkou 1.6 TDI

Práci motoru jdee poznat už od 1300 otáček, větší zátah se dá ale údajně očekávat až na 1800. Na vysokých otáčkách je pak znát, že byly využity sdružené vstřikovače a tlumicí hmoty. Kultivovaný chod motoru je tedy rozhodně plusem, který lze potvrdit a navíc se za něj i přimluvit. Žádné extrémní turbo ale rozhodně nečekejte, a to hlavně kvůli pouze pětistupňové převodovce, která je zde hlavní nevýhodou a celkově poměrně negativně ovlivňuje dynamiku motoru i vozu. Pochopitelně se nabízí i varianta, která sedmistupňovou automatickou převodovku nabízí, ale za podobnou zábavu si připlatíte více jak 50 000 Kč. V jiném případě bohužel žádné pružné zrychlení nečekejte.

Pro motory typu TDI byla vždycky typická úspora a vysoká hospodárnost paliva. Tentokrát tomu naštěstí nebude jinak. Navíc se zde nabízí i indikátor ekonomického řazení, který vám lépe pomůže spotřebu stáhnout na minimum. Ve městě se údajně bez větších problémů vejdete do šesti litrů, mimo něj a především na okrscích dokonce i pod čtyři. Při testu na dálnici o rychlosti 130km/hod. se spotřeba pohybuje okolo 6,3km/hod. Zde je ale důležité brát v potaz, že šlo také o maximální možné zatížení.

Jízda s ,,tédéíčkem“

Většina zkušených řidičů si vychvalovala především dobře vyladěné odpružení, které slouží především jako jakási prevence obtíží, které mohou nastat na rozbitých, českých silnicích. Odpružení navíc i výrazně pomáhá při náhlých či neplánovaných změnách směru. Od zbytku jízdy ale bohužel žádný převratný výkon rozhodně nečekejte.

1.6 TDI motor u Škoda Octavia se zdál původně jako oslnivý nápad. Co se ale týče dynamiky a svižné jízdy, zázraky rozhodně nečekejte. Jedná se o typ motoru, který v octávce nijak nepřekvapí, ale na druhou stranu ani neurazí.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.