Škoda Fabia poruchy motoru

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 13. 04. 2017,  0x


Fabia patří k nejprodávanějším a neoblíbenějším modelům značky Škoda, a to již nějakou dobu. I když se jedná o spolehlivý vůz, závady motoru jej bohužel neminuly. Co nás po tisících kilometrech může potkat a jaké problémy se vyskytují velice často? Profesionálové tvrdí, že některým motorům byste se měli vyhnout obloukem.

Nejporuchovější motory

1.4 TDI tříválcový diesel je oblíbenou volbou ke koupi. Pokud kupujete nové auto, je spolehlivý, ale problémy mohou nastat především v případech ojetin, a to díky předchozímu přetěžování. Většina řidičů si zde údajně nejvíce stěžuje na vysokou spotřebu, ale díky chodu motoru se velice často opotřebuje spojka. Pokud problém odhalíte v čas, oprava vyjde zhruba do 8 000 Kč, vše ale záleží především na cenách autoservisu. Jestliže ale budete vadnou spojku přehlížet anebo její poruchu neobjevíte včas, závady se rozšíří a oprava se postupně vyšplhá na mnohem víc.

Podobné problémy se závadou motoru můžete objevit taktéž u třívalce, ale tentokrát s typem 1.2 HTP. Jízda zde musí být na míru uvážlivá a opatrná, aby taktéž nedošlo k předčasnému přetížení. V jiném případě očekávejte opotřebení katalyzátoru, únik oleje anebo dokonce jeho přehřátí a také podpálené ventily. Ve většinou se objeví i prasklý obvodový řemen. Typické jsou i vadné cívky.

Fabia RS s motorem 1.9 TDI/96kW má naopak problémy s dvouhmotovým setrvačníkem. Jeho životnost je poměrně krátká. Jeho oprava se pohybuje od 7000 Kč, ale vše se pochopitelně mění v případě ignorace podobně jako u spojky. Následně může dojít k destrukci ložisek u klikové hřídele. Ke zničení motoru pak dochází tím, že se šrouby uvolní a prorazí motor. Zde je samozřejmě oprava podstatně nákladnější a složitější.

Závady Fabia obecně

U první generace a starších typů vozu byl problém především s těsností motoru, na základě čehož z vozidla samovolně unikal olej. Dnes se již tento problém prakticky vymýtil. Naopak ale mohou vznikat potíže s vadným turbem u turbodieselů. Motory TSI jsou také údajně kapitolou samo o sobě, třebaže samotná Škoda tvrdí, že vznikají pouze ojediněle. Nejčastěji je u nich problém především s vytahaným a následně spadnutím řetězem.

Dále jsou také velice častá hlučná ložiska, a to především předních kol anebo ventilátoru chladiče motoru. Chyby se také mohou najít v netěsnosti převodovky u servořízení anebo u cívek, které mají vadné zapalování. Plno řidičů si navíc také stěžuje na nekvalitní materiál, a to hlavně u kotoučů brzd, což způsobuje chvění, které poté vede k přepětí u předních světel a následnému praskání žárovek. Nutno podotknout, že nevychytané jsou i poruchové kontrolky, s jejichž vadami se musí na diagnostiku.

Problémová Škoda Fabia?

Je třeba brát v úvahu, že podobné závady se samozřejmě objevují až ve chvíli, kdy je s vozem najeto více jak 100 000 kilometrů, ne-li více. Kupovat Fabiu se zmíněnými motory z druhé ruky je pak riskem, který se nemusí vyplatit. Přesto se dá ale zhodnotit jako poměrně spolehlivé auto.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.