Seřízení karburátoru Walbro
Přidal sawyer, dne 20. 10. 2016, 0x
Pravděpodobně každý, kdo vlastnil automobil s karburátorem Walbro, zná situace, které vzniknout v případě, kdy seřízení není dostatečné. S úpravou ale nutně nemusíte do servisu a ani k žádnému automechanikovi. Na vlastnoruční seřízení venku anebo v garáži vám postačí jednoduchý návod.
Co může při seřizování pomoci?
Každý pila má určitý počet otáček, který nesmí přesáhnout. Správné hodnoty obvykle najdete v servisní knize anebo také v návodu na obsluhu, což bude našim věrným pomocníkem při zjišťování maximálních otáček a určitých hodnot. Vzhledem k tomu, že nám jde o bezproblémový chod motoru, je třeba pracovat uvážlivě s ohledem na dodržování určitých pravidel. Mírné doladění je ale samozřejmě na místě.
Základní nastavení Walbro
Při seřizování do základního nastavení je nutné používat vrtuli, která byla pro tyto účely určena. Jedině tak si zajistíme největší přesnost. V prvé řadě je nutné zaměřit se na jehly H a L, které jsou obvykle vyšroubované 1,5 otáčky. Následně je nutné v obou případech zašroubování na doraz (bez přesahů) a dále jejich vrácení do původního stavu. Poté stačí nastartovat motor a nechat jej zahřát na správnou teplotu, což obvykle trvá max. 5 minut.
V dalším kroku nastavíme volnoběžné otáčky, jejichž hodnota by se měla pohybovat zhruba na 2200 – 2300 za minutu. Jehlu je dobré úplně dotáhnout a následně vrátit o 1,8 otáčky. Jehlou L bude třeba následně seřídit volnoběh a otáčky, což provedeme společně se servem plynu. Plyn poté pořádně sešlápneme.
Zmíněné nastavení 1,5 je třeba pomalu dotahovat. Pokud má motor tendence ustávat, je dobré L trošku vyšroubovat. Při procesu je nutné neustále seřizovat volnoběh a kontrolovat chod motoru. V záběru už jen stačí opět upravit jehlu H na maximální otáčky a karburátor Walbro je seřízený.
V případě menších problémů se seřizováním je nutné citlivě zkoušet povolování i utahování šroubů. Po pár pokusech vše určitě bude fungovat.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.