Serenissima Ghia GT - hvězda, které vyhasla příliš brzy
Přidal vladik007, dne 29. 05. 2019, 0x
V 60. letech se vyráběla supersportovní auta, která byla především krásná a sexy. To byla hlavní kritéria, to a také výkonný motor, zvuk a rychlost. Všechny parametry splňoval vůz vytvořený mistry ve svém oboru. Přesto se nikdy nedočkal zasloužené slávy. Představme si zapomenutý supersport jménem Serenissima Ghia GT.
Giovanni Volpi di Misurata, benátský kníže, byl vášnivým fanouškem luxusních a rychlých supersportů. Byl to právě on, kdo v 60. letech začal používat italský název Serenissima označující urozenost, bohatství a pokrok pro svou vlastní závodní stáj. Symbolizoval ji znak se třemi S za sebou. Cesta k tomuto úchvatnému vozu byla divoká a krkolomná a vznikla díky spojení osudů hned několika osobností.
Kníže Volpi: Benátčan, který zradil Ferrari
Závodní stáj kníže Volpiho Scuderi Serenissimo byla poměrně úspěšná. Vozy a technické zázemí mu zajišťoval již tehdy slavný enzo Ferrari. S Volpim byli prý velmi dobří přátelé. Jenomže atmosféra ve Ferrari nebyla zrovna nejpřátelštější a vztahy se neustále zhoršovaly.
Enzo Ferrari byl nekompromisní šéf, který se hádal nejen se svou manželkou Laurou, ale i obchodním šéfem a všemi techniky. Rozkol v “rodině” nakonec vedl k odchodu obchodního šéfa Girolama Gardiniho v roce 1961. Enzo Ferrari mohl být v klidu, nebýt toho, že s Gardinim odešli téměř všichni jeho nejlepší lidi.
Carlo Chiti a Giotto Bizzarrini ve stejném roce založili společnosti Automobili Tourismo é Sport. Vzápětí Enzu opustil také kníže Volpi, který “zrádce a zběhy” finančně podpořil. Kamarádství mezi nimi evidentně skončilo. Pro Volpiho to nevypadalo dobře, protože Enzo mu samozřejmě odmítl dodat další závodní Ferrari. Kdyby nebylo Bizzarriniho a jeho rozdělaného projektu v podobě závodního gétéčka Ferrari 250 SWB Breadvan, byl by to krušný rok bez závodního auta.
Tom Tjaarda: Italský designér z Kanady
Tom Tjaarda má sám o sobě zajímavý původ. Jeho rodiče pochází z Holandska, on sám je rodilý občan kanadského města Detroit. Během studií se přestěhoval do Itálie, kde v karosárně Ghia dostal první pracovní angažmá. Později přešel k Pininfarině, kde vytvořil svá životní díla Fiat 124 Spider a Coupé, Ferrari 330 GT a 365 GT California Spider.
V roce 1966 se vrátil do karosárny Ghia, kterou o rok později koupil Alejandro De Tomaso, slavný argentinský závodník, což nás vrací zpět k výše zmiňovanému benátskému knížeti. Volpi se s De Tomasem totiž znal osobně a to více než dobře.
Trojka v podobě bohatého knížete Volpi, závodníka a majitele karosárny Ghia De Tomase a talentovaného designéra Tjaardy začala pracovat na společném projektu v podobě vlastního sportovního automobilu - Serenissima Ghia GT.
Serenissima Ghia GT: nádherné a nekompromisní kupé
I dnes po tolika letech působí Serenissima velmi moderně a trochu připomíná pozdější De Tomasův model Mangusta z roku 1969 navržený italským designérem Giugariem. Vůz poháněl tří a půl litrový osmiválec o výkonu 320 koní a šlo o předělaný závodní třílitrový motor Scuderia Serenissima.
Novinku chtěl Volpi původně nabídnout jako konkurenci vůči modelům Ferrari Dino a Lamborghini Miura. Nestalo se tak a zůstalo pouze u jednoho vozu. Ten se zrovna letos v únoru 2019 prodal za neuvěřitelných 453 tisíc dolarů i přesto, že vůz bude potřebovat důkladnou renovaci.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.