Rozdíl mezi motory Škoda Octavia 1.6 TDI a 1.2 TSI
Přidal leprikon, dne 5. 04. 2017, 0x
Škoda Octavia je velmi oblíbené auto nejen na českých silnicích. A navíc neexistuje pouze jedna Škoda Octavia. Na výběr máte nejen rozdílnou výbavu, ale i různé motory. My se podíváme konkrétně na dva typy motorů, které jsou nejžádanější - naftový motor 1.6 TDI a benzínový motor 1.2 TSI.
Škoda Octavia je velmi oblíbené auto. Důvody jsou očividné - octavia je prostorná, poskytuje komfort pro celou posádku a navíc má velmi dobré jízdní vlastnosti. Při volbě výbavy a typu motoru se však zarazí každý motorista. U výbavy rozhoduje celkový budget, výběr motoru však ovlivňuje více faktorů jako je spotřeba pohonných hmot, chování auta ve městě, mimo město i na dálnici. Jednoduše řečeno, neexistuje jeden nejlepší motor pro všechny, ale nejlepší motor vyhovující vašim požadavkům.
Nafta versus benzín ve městě i mimo něj
První znatelný rozdíl mezi motory 1.6 TDI a 1.2 TSI spočívá v topení. Benzínové motory mají pokročily termomanagement a vnitřek auta vytopí velmi rychle. Naftovým motorům to trvá o malinko déle a pomoci musí elektrické topné těleso.
S motorem 1.2 TSI se ve městě jezdí o něco lépe. Motor je tichý, pouze lehce bzučí bez dalších vibrací. Octavia se rozjíždí příjemně plynuly a křižovatku lze bez problému plynule projet na trojku a při rychlosti 50 km/h lze je na čtyřku. Naproti tomu s dieselem je pomalejší průjezd měst znát na hlasitějším projevu motoru 1.6 TDI, kterou navíc podporuje pětistupňová převodovka. Kvůli té není možné jež na čtyřku při rychlosti 50 km/h jako u benzínového motoru.
Jakmile však vyjedete z města, přijde vhod diesel. Rychlejší a svižnější jízda, jízda do kopce či serepentiny zvládá lépe 1.6 TDI, aniž by bylo nutné podřadit, zatímco 1.2 TSI už ukazuje limity a vyžaduje vyšší otáčky. Výhodou je také nižší spotřeba u naftového motoru 1.6 TDI ukazující 6,4 litrů.
Nafta versus benzín do kopců a na dálnici
Je na čase vyzkoušet motory i na dálnici. Jak se chovají, když zrovna nemáte čas na úspornou jízdu? Diesel 1.6 TDI se při rychlejší jízdě příjemně utiší, stále však nemá na “sametovou” jízdu benzínového motoru 1.2 TSI. Slabší benzínový motor je znát ve chvíli, kdy se pokoušíte dostat “do tempa” a předjet například kamion. Zde vede silnější diesel. Diesel je také opět výrazně úspornější, co se spotřeby týče.
Při jízdě do kopce nelze motory příliš srovnat. Benzín 1.2 TSI hlasitě funí a s kopcem se doslova pere. Naopak diesel si do kopců vede výborně. Občas sice zahudruje, ale to jediné, podle čeho poznáte, že stoupáte. Jízda do kopců se projeví i na spotřebě. Disel se udržel pod 5 litry, spotřeba u benzín vyšplhala výrazně výše.
A výsledek? Dieslové motory jsou jednoznačně nejúspornější, o tom není pochyb. Benzínové motory se sice zlepšují, ale stále mu nešlapou ani na paty. Pořídit si naftový motor vás však bude o pár desítek více, což není zrovna zanedbatelná částka. Proto se diesel vyplatí především těm, kteří jezdí opravdu hodně. Vyšší pořizovací náklady se jim rychle vrátí zpět.
Benzínový motor je dobrou volbou pro všechny, kteří jezdí tak nějak normálně. U novějších modelů je spotřeba ve městě i na dálnici velmi podobná a neskáče tolik. A bez problémů zvládne i cestu do Chorvatska. Pro rodinné využití je Škoda Octavia 1.2 TSI naprosto vyhovující.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.