Recenze na motory Toyota D-4D

Technika a design

Přidal sawyer, dne 15. 11. 2016,  1x


Toyota Corolla D-4D je poslední dobou vysoce diskutabilním tématem. Jaké mají odborníci názory na její typy motorů? Vyplatí se v tomto případě koupě osobního vozu s naftovým motorem? V čem se liší od svého předchůdce a jaké parametry od ní vlastně můžeme očekávat?

Proč jsou naftové motory často trnem v oku?

Neznalí sází na naftu z toho důvodu, že je výrazně levnější než benzín. Úspora a výdrž paliva je většinou na vynikající úrovni. Tento fakt ale bohužel nic nemění na tom, že se vznětový motor málokdy hodí na běžnou jízdu po městě. Dimenzován je spíše na delší tratě, a právě proto je využíván u dodávek a užitkových automobilů, kde se klíčky ze zapalování jen tak nevyndají. Se špatným stylem jízdy si navíc můžete pěkně zavařit. Zde je navíc potřeba zmínit, že náhradní součástky jsou podstatně dražší než u benzínu a navíc i těžko sehnatelné. Prozatím to ale vypadá, že Toyota Corolla D-4D dokázala přivést v omyl i největší odpůrce vznětových motorů.

Toyota Corolla Verso benzín

Jedná se o vůz, který má hned obě verze motoru. Pravděpodobně nejsilnější zážehový motor tohoto typu vozidla 1.8 VVT i. Výkon je 95kw/6000 ot./min., na druhou stranu točivý moment 14 Nm při 4200 ot./min. Ač se jedná o hodnoty průměrného charakteru, čtyřválec nezklamal svou svižností. Výkon by se ale přesto dal řadit mezi dostatečné a někteří navíc zmiňují i jeho hlučnost, která začíná již na 3000 ot./min.

Toyota D-4D s naftovým motorem

S objemem 2,0 litru a výkonem 85kW/3600ot./min. a točivým momentem 280 Nm/2000-2200 ot./min. může znít špatně snad jenom pro odpůrce. Při testu jí odborníci připisují především speciální body navíc za jistou kultivovanost. Pro vznětové motory je typická především hlučnost, která se projevuje klapotem, vibracemi, ale i duněním. Podobné zvuky se projevují jen chvíli, po nastartování je motor tišší než obvykle. Zvuk se začíná postupně projevovat až od 3500 otáček a více, čímž dokáže jednoznačně předčíst předešlou benzínovou verzi.

Jízda je poměrně komfortní, tah od spodu je na dobré úrovně, v podstatě se ani nemusí pro příjemnou jízdu čekat, než se dostane na hranici 2000 otáček. Zhruba od 2200 přichází rychlejší nárůst síly, než by se dalo čekat. Jednou z mála nevýhod, která ale může nastat, je problém s rozvodovým řemenem kvůli vstřikovačům náchylným na kvalitu nafty. V případě podobné závady v podstatě neexistuje oprava, pouze finančně náročná výměna v řadě tisíců.

Nízkoobjemová Toyota D-4D 

Pokud se rozhodneme pro pořízení Toyoty Corolla s naftovým motorem, možná bude lepší volbou pořízení vozu s nižším objemem, čili 1.4 D-4D. Výhodou tohoto vozu je především to, že se eliminují problémy s rozvodovým řemenem, a tudíž nehrozí ani jeho postižení. Dalšími benefity je zde i spolehlivost vstřikování a turbodmychadla. Jedinou nevýhodu je v tomto případě jedině to, že je v řádech desítek tisíc dražší než předešlé modely.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .
sosuperawesome

sosuperawesome 04. 02. 2019 18:15:04
0

Ideální by bylo, kdybyste uváděli kódy motoru - o jakou přesne 2.0 D4D se jedná (1CD-FTV atd.) Některé mají service spacings, některé jsou neopravovatelné - GO se nedá provést, mění se celý motor. Na hlučnější motor je nejlepší odhlučnění motorového prostoru (pod kapotou a engine bay zevnitr - https://www.2din.cz/odhlucneni-protihlukovy-material/ )