Porsche 924 Targa: Z ošklivého káčátka se stala oslnivá labuť

Technika a design

Přidal jezdimrad, dne 5. 06. 2019,  0x


I přesto, že se na kapotě blýskal symbol Porsche, nebyl o tento zajímavý kousek valný zájem. Dokonce se mu přezdívalo Porsche pro chudé. To se však změnilo a z odstrkovaného a nemilovaného Porsche 924 se stal miláček sběratelů a jeden z nejvíce vyhledávaných veteránů světoznámé německé automobilky. 


Na první pohled Porsche 924 působí skromným, nenápadným dojmem. Pokud jste však měli to štěstí a usedli jste za volant nebo alespoň jako spolujezdec, určitě jste zjistil, že je to Porsche jako každé jiné. Díky perfektní ergonomii se v Porsche sedí a jezdí mimořádně dobře, vše důležité je tak akorát po ruce a řízení takového auta je prostě nezapomenutelný zážitek.


Porsche pro chudé už není pro chudé

Zajímavé na tom je také to, že Porsche 924 Targa není jediným modelem sporťáku, který zpočátku utržil akorát tak výsměch a opovržení, aby jej pak stejní lidé vynesli na piedestal mezi Porsche. Podobně na tom bylo rovněž Porsche 912, které dnes patří mezi nejvzácnější modely Porsche vůbec.


Není to tak dávno, co se Porsche 924 Targa v dobrém stavu dalo pořídit za příjemných 40 tisíc korun. Vždyť to bylo nepovedené Porsche s motorem, které bylo použito u dodávky Volkswagen LT. Jenomže uplynulo pár let a ti, co je za oněch pár tisíc korun koupili, si dnes mnou ruce. Seženete-li dnes Porsche 924 pouze za trojnásobek zmiňované ceny, můžete si gratulovat.


Porsche, které nemělo být Porschem

Faktem ale je, že Porsche 924 nikdy nemělo být pravým Porschem. Původně totiž Porsche vyvíjelo kupé pro Volkswagen, kdy mělo nahradit stávající sportovní model Karmann-Ghia. V rámci úspor však byl projekt nového sporťáku předčasně ukončen a nahrazen modelem Scirocco. Porsche však bylo líto novinku zahodit do pomyslného koše a tak jej uvedli na trh pod svým jménem.


Porsche 924 dostalo pod kapotu motor 1,6 s poměrně malým výkonem 95 koní a pouze čtyřstupňovou převodovkou. To byl také důvod prvotního posměchu. Na druhou stranu mělo malé kupé poměrně velký a dlouhý kufr, což z něj dělalo ideálního společníka na cesty. Pokud jste navíc sklopili zadní sedadla, vznikla slušná rovná ložná plocha a to také není u Porsche zrovna typická vlastnost.


Porsche 924 - povedený design a skvělé jízdní vlastnosti

Po designové stránce Porsche 924 vypadá prostě skvěle. Sluší mu nízká elegantní karoserie, prosklené velké zadní okno i vyklápěcí přední světla a polepy na bocích, které byly v 80. letech IN. Interiér je příjemně vzdušný. Navíc lze otevřít elektrický šíbr, čímž vznikne polokabrio.


Nové malé kupé Porsche 924 Targa se začalo prodávat v roce 1976. První modely hned schytaly kritiku kvůli malému výkonu. Na to automobilka zareagovala výměnou za výkonnější dvoulitr Audi s výkonem 180 koní, Carrera GT s výkonem 210 koní či GTS s výkonem 245 koní.


Nejlepší ale na tomto autě je zážitek z jízdy. V době uvedení bylo Porsche 924 dokonce označeno za nejlepší Porsche vůbec. Toto Porsche je vyvážené a díky lehké váze perfektně sedí v zatáčkách, kde se nenechá vychýlit ze stopy. Není možná nejrychlejší, jednoznačně je s ním ale ohromná zábava.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.