Porsche 911 Targa 4S - Vzpomínka na minulost

Technika a design

Přidal randal, dne 20. 11. 2018,  0x


V polovině srpna v roce 2016 představila slavná německá automobilka a výrobce luxusních sportovních vozidel novinku v podobě exklusivní edice modelu Porsche 911 Targa 4S inspirovaného 60. a 70. lety uplynulého století. Retro léta připomíná speciální odstín laku Etna Blue a řadu stylových detailů. 


Hlavním cílem tohoto modelu byla připomínka klasických sportovních vozů z období 60. a 70. let. Vzorem nebylo Porsche 911 Sport Classic, ani Porsche 911 Speedster, nýbrž Porsche 356 B, který se ve stejném barevném odstínu vyráběl v letech 1960 a 1961.


Porsche 911 Targa 4S - pocta 60. létům

Nádherný retro model byl představený na okruhu Nürburgring v rámci akce AvD Oldtimer Grand Prix, na které se rok co rok předvádí nejslavnější závodní auta v historii. Porsche rozhodlo zazářit a pro tento účel nechalo vyrobit speciální edici Porsche 911 Targa 4S Exclusive Design Edition.


Základ vozu je vyrobený na lince jako každý další vůz značky Porsche. Veškeré detaily včetně laku jsou však provedené ručně. Unikátní je zejména světle modrý lak v odstínu Etna Blue. Ve stejné barvě je provedené i označení modelu, což je velmi pěkný detail. Střecha, respektive její oblouk (targa), je provedená v metalickém odstínu White Gold. Vůz má na bocích polepy se jménem automobilky rovněž v odstínu White Blue. Světlomety mají černé pozadí, černé jsou i koncovky výfuků a chladič má speciální mřížky také v černé barvě.


Grafitově modrý interiér působí stejně výjimečným dojmem. Dominují zde výborná sportovní sedadla v modrošedé barvě prošívané modrou nití Plus, která lze nastavit v osmnácti směrech! Sklon se nastavuje zmáčknutím tlačítka, což by se od vozu v ceně pár milionů korun dalo očekávat.


První Porsche Targa se objevilo v roce 1965

Úplně první model označovaný Targa s v nabídce Porsche objevil v roce 1965. Vůz je otevřený, ale není to klasický kabriolet. V zadní části má vůz masivní pevný oblouk, který se nazývá právě Targa. Je to úžasný stylový a zároveň bezpečnostní. V 60. letech byl Porsche Targa označován jako bezpečný kabriolet. Dnešní Targa má plně automatický střešní systém dovedený za 50 let k absolutní dokonalosti.


Pod kapotou Porsche 911 Targa se ukrývá klasická moderní pohonná jednotka v podobě třílitrového šestiválce chlazeného vodou o výkonu 420 koní (309 kW). Vlastnosti výkonného motoru se nejvíce projeví při dynamické jízdě ve středních a vysokých otáčkách. To si teprve vrní.





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.