Po válce to byl Ford, kdo jako první přišel s revoluční konstrukcí
Přidal vladik007, dne 3. 06. 2019, 0x
Americká automobilka Ford přišla jako první po druhé světové válce se zcela novou konstrukcí automobilů. Nová konstrukce byla postavena na rámovém podvozku a pohonu zadních kol. Ke slavnostnímu představení došlo na gala večeru v newyorském hotelu v červnu 1948.
V průběhu druhé světové války byla produkce osobních vozidel buď omezena, nebo úplně zastavena. Například v USA se v letech 1942 až 1945 vyráběla pouze vozidla pro armádní účely. Ford v průběhu války vyrobil přesně 277 869 armádních Jeepů. Po válce se automobilky vrátily i k osobním vozům. Zpočátku však šlo o upravené předválečné modely. Na vývoj totiž nebylo dostatek financí. S novou poválečnou konstrukcí přišel až Ford v roce 1948.
Nový poválečný Ford připomínal “krabici od bot”
Novinka od Fordu měla pontonovou karoserii zcela odlišnou od předválečných modelů. Design se obešel bez typických předválečných okras a kudrlinek. Karoserie měla neobvykle jednoduchý tvar, nevýrazné a zapuštěné blatníky do boků a masku chladiče, která připomínala proudová letadla. Hladké boky zdobily pouze úzké chromované lišty.
Za jednoduchý design si nový Ford vysloužil přezdívku krabice od bot (Shoebox Ford). Základní verze byla dvoudvéřová, k mání byl i čtyřdvéřový sedan. Největší čtyřdvéřový sedan dokázal pojmout šest dospělých osob, které seděly na dvou lavicích. Zajímavé bylo dvoudveřové kombi s tehdy moderním dřevěným rámováním boků. V nabídce bylo také dvoudvéřové kabrio se stahovací plátěnou střechou a varianta s pevnou střechou.
Vůz poháněl řadový šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 90 koní nebo vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litrů a výkonem 100 koní. Motor se nacházel více vpředu, což zvětšovalo prostor uvnitř kabiny.
Ford 1949, 1950 a 1951
S největší pravděpodobností tento revoluční krok a nový model Ford z roku 1949 zachránil americkou automobilku před bankrotem, který po válce postihl spoustu jiných většinou menších automobilek. V té době totiž rostla hlavně společnost General Motors, která hravě překonávala všechny dosavadní předválečné modely.
Následující rok přinesl menší změny v podobě protáhlé masky chladiče až do boků a tvar změnila také směrová světla. Novinkou byl červeno-modro-bílý erb, který se od této doby začal objevovat na přídi všech Fordů. V roce 1951 Ford přišel s automatickou převodovkou Ford-O-Matic, startování motoru pomocí klíčku v zapalování a opět novou maskou chladiče.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.