Po válce to byl Ford, kdo jako první přišel s revoluční konstrukcí

Veteráni a historie

Přidal vladik007, dne 3. 06. 2019,  0x


Americká automobilka Ford přišla jako první po druhé světové válce se zcela novou konstrukcí automobilů. Nová konstrukce byla postavena na rámovém podvozku a pohonu zadních kol. Ke slavnostnímu představení došlo na gala večeru v newyorském hotelu v červnu 1948. 


V průběhu druhé světové války byla produkce osobních vozidel buď omezena, nebo úplně zastavena. Například v USA se v letech 1942 až 1945 vyráběla pouze vozidla pro armádní účely. Ford v průběhu války vyrobil přesně 277 869 armádních Jeepů. Po válce se automobilky vrátily i k osobním vozům. Zpočátku však šlo o upravené předválečné modely. Na vývoj totiž nebylo dostatek financí. S novou poválečnou konstrukcí přišel až Ford v roce 1948.


Nový poválečný Ford připomínal “krabici od bot”

Novinka od Fordu měla pontonovou karoserii zcela odlišnou od předválečných modelů. Design se obešel bez typických předválečných okras a kudrlinek. Karoserie měla neobvykle jednoduchý tvar, nevýrazné a zapuštěné blatníky do boků a masku chladiče, která připomínala proudová letadla. Hladké boky zdobily pouze úzké chromované lišty.


Za jednoduchý design si nový Ford vysloužil přezdívku krabice od bot (Shoebox Ford). Základní verze byla dvoudvéřová, k mání byl i čtyřdvéřový sedan. Největší čtyřdvéřový sedan dokázal pojmout šest dospělých osob, které seděly na dvou lavicích. Zajímavé bylo dvoudveřové kombi s tehdy moderním dřevěným rámováním boků. V nabídce bylo také dvoudvéřové kabrio se stahovací plátěnou střechou a varianta s pevnou střechou.


Vůz poháněl řadový šestiválec o objemu 3,7 litru a výkonu 90 koní nebo vidlicový osmiválec o objemu 3,9 litrů a výkonem 100 koní. Motor se nacházel více vpředu, což zvětšovalo prostor uvnitř kabiny.


Ford 1949, 1950 a 1951

S největší pravděpodobností tento revoluční krok a nový model Ford z roku 1949 zachránil americkou automobilku před bankrotem, který po válce postihl spoustu jiných většinou menších automobilek. V té době totiž rostla hlavně společnost General Motors, která hravě překonávala všechny dosavadní předválečné modely.


Následující rok přinesl menší změny v podobě protáhlé masky chladiče až do boků a tvar změnila také směrová světla. Novinkou byl červeno-modro-bílý erb, který se od této doby začal objevovat na přídi všech Fordů. V roce 1951 Ford přišel s automatickou převodovkou Ford-O-Matic, startování motoru pomocí klíčku v zapalování a opět novou maskou chladiče.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.