Peugeot 308 kombi - recenze

Praktické rady

Přidal nicolaus, dne 15. 12. 2016,  0x


Původem Francouz... čím nás ale může okouzlit? Bude to právě jeho francouzský původ, nebo jeho prostornost? Pojďme si ukázat recenzi celého vozu a zhodnotit jeho parametry, výhody a nevýhody.

Oproti hatchbacku je u kombíku rozvor podstatně delší a to o 11 cm. To se může pozitivně projevit  prostorností na zadních sedačkách. Ve skutečnostgi jsou to jen necelé tři centimetry pro kolena navíc. Pokud jste tedy urostlí spolujezdci, sedící na předních sedačkách, budete pořádně utěsňovat cestující vzadu. To vše ale podstatně vylepšuje zavazadlový prostor, který má objem úžasných 610 litrů. To dělá z kombíka kombíka.

  Délka Šířka Výška Rozvor Zavazadelník
Peugeot 308 SW 4585 mm 1804 mm 1470 mm 2710 mm 610/1660 l

 

Pořizovací cena kombíku je o 40.000,- dražší, než výše zmiňovaný hatchback. Kratší varianty můžete pořídit se zajímavou slevou, ale na kombíka ji podle ceníku nedostanete.

Vnější vzhled je dopad nižšího stupeně výbavy. Základní šestnáctipalcovái kola a absence diodových světlometů. Tento model nás ale zepředu stejně zaujme a zadní svítilny jsou též ohromující.  Co se týče nafouklé zádi, tu by si mohli pro příště odpustit.

Použité materiály v interiéru nejsou vůbec špatné. Je zde ovšem velký nedostatek na nápoje. Dotykový displej a jeho ovládání za jízdy je velmi nebezpečné a ke všemu obrazovka nedokáže zaznamenat dva dotyky zároveň. Vyvinout software je zřejmě levnější, než vyrobit panel automatické klimatizace.

Na volant bychom si také mohli stěžovat. Jeho oválný tvar a ani pozice za ním není ideální, protože, jak už bylo zmíněno výše, je na sedadlech velmi málo místa. Chybějící prostor pro nohy zřejmě inženýři přesunuli na prostor nad hlavou, který ocení zejména cestující vyššího vzrůstu.

Model Podélný prostor vpředu min/max (mm) Podélný prostor vzadu min/max (mm) Výška nad sedadlem vpředu (mm) Výška nad sedadlem vzadu (mm)
Peugeot 308 SW 850/1070 550/800 970 900

 

Pokud se rozhodnete o variantu 1.6 BlueHDI o výkonu 88 kW s výkoným turbodieslem, nebude vezre kombíku zrovna laciná. Střední třídu Active pořídíte za nejméně 532.500,-. Za tuto cenu můžete pořídit automobily jako jsou například: Honda Civic Tourer, nebo Octavia Combi, které vyjdou možná ještě o něco levněji.

Jak jsou na tom motor a převodovka

Systém SCR zajišťuje značný úbytek emisí oxidu uhlíku a díky tomu má také nižší spotřebu paliva. Podle papírových hodnot má kombík s agregátem spojeným se šestistupňovým manuálem průměrnou spotřebu jen 3,2 litru na sto kilometrů.

Motor má poměrně klidný běh a slušně zatahuje od 1200 ot. Extrémně dlouhé převody a řídicí jednotka v eko stylu ale způsobují, že motoru schází šťáva. Zdá se, že reakce na plyn není pro celé auto vůbec příjemná. Na dálnici motor točí jenom 1900 ot. Peugeotu v táhlých stoupáních rychle dochází dech a musíme si tedy podřadit o jeden až dva stupně.

Kde Pegueot kombi zazáří?

Podvozek tohoto vozu tvoří přední náprava MacPherson a zadní torzní příčka. Toto řešení je sice levné na servis, ale složitější pro správné naladění. Zachovává si celkem dobrou přilnavost na přední nápravě. Řidič má ale pocit, že každé z kol míří při propružení jinam. Překonání kanálu na silnicích má za následek ostrou ránu od zavěšení. Stabilizační systém zasahuje příliš brzy a nedá se vypnout.

Řízení také nepomáhá. Je velmi lehké, s umělým odporem a bez citu. Co je potřeba vyzdvihnout, je ale odhlučnění kabiny. Pokud jde o české silnice, dělají problémy krátké ostré nerovnosti.

Plusy

  • Dokonalé odhlučení kabiny
  • Tichý chod motoru
  • Velký zavazadlový prostor
  • Interiér z kvalitních materiálů

Minusy

  • Rázy od podvozku
  • Nepříjemné chování na nerovnostech
  • Vysoká pořizovací cena
  • Dlouhé převody
  • Krátká životnost brzd

Závěr

Vůz má vskutku velký zavazadlový prostor, kvalitní kabinu, ve které při jízdě vynikne její dobré odhlučnění. Nový motor je tichý, dobře zatahuje od nízkých otáček a nemá příliš velkou spotřebu paliva. Výkonově jej zase brzdí dlouhé převody. Cena za tento model není v porovnání s konkurenty vůbec nízká. Co se týká náhradních dílů, ty jsou dostupné bez problému.

Přední brzdové kotouče nás vyjdou na 3.000,-, destičky pak stojí zhruba polovinu z částky za brzdové kotouče (obojí ale budeme muset měnit poměrně často, krátká životnost brzd je ze slabin Peugeotu 308).

Nejlevnější verze modelu 412.000 Kč (1.2 PureTech Access/80 kW)


Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.