Pagani Huayra - s větrem o závod

Technika a design

Přidal supersportfan, dne 25. 01. 2019,  0x


Z roku 2012 pochází absolutně skvostné supersportovní kupé Pagani Huayra, jehož autorem je Ital Horacio Pagani. Slovo huayra z jihoamerickém nářečí znamená “bůh větru” a jistě uznáte, že je to opravdu trefné označení. Takhle nějak si totiž boha větru představují automobiloví fanoušci.


Italská automobilka Pagani Composite Research je ve světě automobilů a supersportů téměř nováčkem. Zakladatel Horacio Pagani toužil vyvinout supersportovní vůz podle vlastních představ. Vývojem si zabývá jeho další firma Pagani Automobili založená o čtyři roky později.

Pagani - exkluzivita na první místě

Jeho prvním automobilem bylo dvoumístné kupé Pagani Zonda C12, které rovněž patří k vysoce exkluzivním automobilům už jenom proto, že Horacio vyrábí omezený počet kusů. Právě to tuto automobilku činí výjimečnou. Ferrari, Lamborghini a další rovněž vyrábí skvělé supersportovní vozy, ale v několikanásobně větším množství. Jsou si krásné, rychlé a drahé, ne však exkluzivní.


Po 11 letech v roce 2012 Horacio představil svůj druhý model, o kterém bude dnes řeč, Pagani Huayra. Celkem bylo vyrobeno pouze 100 kusů, přičemž v roce 2015 byly vyprodány všechny. Cena jednoho modelu se pohybovala okolo 40 milionů korun.  Jeden z vyrobených modelů, přesně 51. kousek vlastní Čech.


Pagani Huayra - bůh větru má výkon 700 koní

Při vymýšlení názvu pro tento model si Horacio vzal na pomoc nářečí jihoamerického indiánského kmene Quechua a vypůjčil si slovo huayra znamenající vítr či dokonce bůh větru. Inspirovala jej pověst o bohu větru z divokých hor Kordillery. Vzhledem Huayra připomíná křídlo letadla. Na přídi a zádi se nachází aerodynamické prvky, které se pohybují a mění svou pozici vždy dle jízdních podmínek.


Design vozu vznikal po dobu pěti let a výsledkem je monokok vyrobený z karbonu a titanu. Hotový vůz váží pouhých 1 350 kilogramů včetně motoru AMG. Konkrétně Pagani Huayra pohání vidlicový dvanáctiválec M158 o objemu 5 980 cm3 a výkonu 700 koní (515 kW). V tiskových materiálech se uvádělo, že motor reaguje i na dotek motýlích křídel. Na sacím potrubí každého vyrobeného kusu je jméno a podpis technika, který motor kompletoval. Tomu se říká krásná vizitka a nejlepší reference. 


Pagani Huayra - interiér jako umělecké dílo

Interiér je sám o sobě uměleckým dílem, na kterém se Horacio doslova vyřádil. Najdete zde pravou kůži, karbonové a hliníkové prvky a pianově černý lak. Veškeré ovládací prvky se nachází na volantu. Přístrojový štít vyrobený z jednoho kusu hliníku připomíná švýcarské hodinky.


Z jednoho kusu je vyroben i středový panel. Ovladače připomínají klapky klarinetu. Prostřednictvím moderního dotykového panelu lze ovládat audio, navigaci, bluetooth a další funkce. Sedadla jsou neuvěřitelně pohodlná, bezpečná a mají úžasné boční vedení, což se hodí především při velkém bočním přetížení. 





Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.