Opel Kapitän - zapomenutý král silnic
Přidal ondrousek, dne 27. 01. 2019, 0x
Opel Kapitän se vyráběl neuvěřitelných 23 let a po tuto dobu pomáhal budovat jméno německé automobilky, která funguje dodnes. Přesto na něj svět zapomenul a málokdo si vybaví, jak vypadal. Ono je to tedy docela těžko, protože mezi prvním a posledním model panuje ohromný rozdíl.
Opel Kapitän - s motorem vpředu kupředu vpřed
Úplně první Opel Kapitän přišel na svět v nevhodnou chvíli. Představen byl v roce 1938, kdy už byla druhá světová válka na spadnutí. Vyráběl se do roku 1940, kdy byla jeho výroba přerušena právě kvůli válce. Přesto si tento model zaslouží naši pozornost, protože se jednalo o skutečně špičkový model. Za tu dobu se však vyrobilo 25 000 kusů, což není nijak zanedbatelné číslo.
První Opel Kapitän byl prostorný luxusní čtyřdvéřový vůz postavený na samonosné karoserii, která byla do té doby obvyklá u amerických vozů. Přední blatníky byly prodloužené až do předních dveří. V blatnících byla zabudovaná zvláštní světla, která měla hexagonální tvar. Pohonnou jednotkou byl řadový šestiválec o objemu 2 473 cm3 a výkonu 55 koní. Dnes si řeknete nic moc, ale tehdy to znamenalo maximální rychlost 126 km/h, což bylo pro tento typ auta naprosto dostačující.
Opel Kapitän po druhé světové válce
K obnovení výroby Kapitäna došlo v roce 1948. Jedinou změnou byly tehdy kruhové světlomety, které nahradily ty původní šestiúhelníkové. Větší modernizací prošel Opel Kapitän o dva roky později. Hodně se změnila přední část vozu, která dostala bohatě chromovanou masku chladiče. To bylo v 50. letech moderní. Kromě toho se zvětšil zavazadlový prostor a zvýšil se výkon motoru.
O druhé generaci se hovoří od roku 1953. Velkou změnou prošla celá karoserie inspirovaná americkými automobily. Motor zůstal stejný na rozdíl od podvozku, který se dočkal mnohých vylepšení. Dalšího faceliftu se Opel Kapitän dočkal v roce 1956 a jak už to většinou bývá, týkal se přední masky chladiče. Tohoto modelu se vyrobilo přes 154 000 kusů.
Opel Kapitän generace P1 a P2
Nové a elegantní tvary získala třetí generace Kapitäna. Přední maska byla změněná a zadní světla připomínala klíčovou dírku. Změny se také dočkala pohonná jednotka. Nový Opel Kapitän poháněl dvouapůllitrový šestiválec s výkonem 80 koní, díky čemuž mohl jet maximální rychlostí až 144 km/h.
P1 se vyráběla v letech 1958 až 1959, poté ji nahradila ještě elegantnější P2. Počátek 60. letech byl charakterizován hranatějšími tvary. Díky hranatější střeše se usnadnil nástup a výstup. Zlepšily se jízdní vlastnosti a dokonce i bezpečnost vozu. Za to mohly širší pneumatiky a mnohem lepší brzdy. Novinku poháněl opět výkonnější řadový šestiválec s výkonem 90 koní.
Opel Kapitän poslední generace A a B
60. léta byla poslední dekádou v historii tohoto velkého automobilu. V roce 1964 došlo ke spojení modelových řad Kapitän, Admiral a Diplomat a jediným rozdílem mezi nimi byla odlišná výbava a množství použitého chromu. Generace A je dokonce považována za nejvíce poameričtěné evropské auto. Úplně poslední model představoval Opel Kapitän B z roku 1969. Bohužel prodej nebyl příliš úspěšný a po roce byl ukončen. Celkem bylo v letech 1938 až 1970 vyrobeno zhruba 500 000 kusů.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.