Ochrana spodku karoserie. Jak na to?

Praktické rady

Přidal leprikon, dne 19. 06. 2017,  0x


Výrobci a prodejci aut si přejí, aby se auta prodávala co nejvíce. Jejich přáním tedy není to, aby auta vydržela co nejdéle. A proto mají auta jako jakékoliv jiné spotřební zboží omezenou životnost. Jedním z nejvíce viditelných projevů je rez neboli koroze, která postihuje především “neviditelný” podvozek.

Jistě, koroze není viditelná zvenku tolik jako u starších aut. Už nás netrápí viditelné orezlé spodky dveří dveří a lemy. Zvenčí vypadají auta jako nová mnohem déle. To však neplatí pro podvozky, které rez začne ohlodávat již po několika málo sezónách. Podvozky navíc stále častěji kryjí plastové panely, pod nimiž se rzi daří více než dobře. Mnoho motoristů neváhá investovat do ochrany spodku karosérie korunu navíc.

Karosérie není podvozek

Zdaleka ne každý motorista o stavu svého podvozku zná pravdu. Auto vypadá stále stejně dobře a navíc má mnohaletou záruku proti prorezivnění karosérii (6 let i více). Naopak se domnívá, že koroze je problém minulosti, který se jeho vozidla dávno netýká. Ve skutečnosti se pod autem odehrávají doslova fatální procesy.

Jenomže protikorozní záruka se obvykle nevztahuje na celé vozidla a zahrnuje viditelné části karosérie, nikoliv podvozek. A podvozek zahrnuje nejen výfuk, ale také zavěšení kol, řízení, nosníky, brzdové trubice či rám zavěšení motoru. Zatímco protikorozní ochrna povrchových dílů je stále lepší, u podvozku se o zlepšení nedá příliš hovořit.

Druhotné ošetření podvozku má smysl

U nás vozidlům nesvědčí blátivé zimy a ještě méně prosolené silnice. Ochranu spodku nabízí specializované servisy či autoklempířství, které využívají moderních technologií. Podvozek velmi dobře ochrání černý antikorozní přípravek na bázi vosku. Má vysokou viskozitu a vytváří ochranný avšak velmi pružný film odpuzující vodu. Film rovněž chrání podvozek před účinky soli, štěrku a zároveň má jakýsi odhlučňovací funkci.

Podvozek je nejprve nutné zbavit všech krytů a důkladně umýt. Jakmile podvozek vyschne, obrousí se nejvíce rezavá místa a nanese se ochranný přípravek. Společně s podvozkem se zpravidla ošetří u dutiny, kterým škodí zejména prach, vlhkost a opět sůl. Cena “ošetření” se pohybuje okolo 8 tisíc korun s ohledem na modelu vozu a stavu koroze.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.