NSU Trapeze: Auto se šesti očima

Technika a design

Přidal pavelkusy, dne 3. 09. 2019,  0x


Zajímavých konceptů není nikdy dost. I když se nedostanou do sériové výroby a většinou zůstane u jednoho kusu, ukazují různé směry, kterými se automobilový průmysl může a nemusí vydat. Takovým konceptem je například “šestioký” model Trapeze od německé automobilky NSU z roku 1973. 


V roce 1971 byl veřejnosti představen dvoumístný sportovní vůz Lancia Stratos navržený italským designérským studiem Bertone. Hlavní designér Marcello Gandini si od Stratosu vypůjčil pár prvků, které uplatnil u návrhu na čtyřmístné auto. Jak to souvisí s německým konceptem? NSU Trapeze je právě tento model.


NSU Trapeze - rotační motor a netradiční posezení

Čtyřmístný model vytvořený na základě legendárního sporťáku Lancia Stratos představila na pařížském autosalonu německá automobilka NSU (pozn.: NSU se stala součástí velkého automobilového koncernu Volkswagen Group). Název modelu byl odvozen od netradičního uspořádání sedadel kolem rotačního motoru umístěného v centru vozidla. Rotační motor měl objem 2x 497,5 ccm a výkon 115 koní.


Přední sedadla byla těsně u sebe a za nimi seděli další dva pasažéři na zadních sedadlech, kteří tak měly více místa pro nohy. Mezi netradiční prvky patřily přední světlomety. Celkem jich bylo šest a v době nečinnosti byly ukryté pod dvěma nenápadnými kryty. O vynikající přehled se postaralo velké přední čelní sklo, které mělo tvar půlměsíce.


NSU Trapeze - praktičtější Stratos

Ačkoliv byl Trapeze koncipován jak praktičtější verze sportovního auta Lancia Stratos, do sériové výroby se nikdy nedostal. Asi byl příliš “novátorský”. Přesto se našlo pár zajímavých prvků, které se použily u dalších modelů. Šlo například o blatník kolem celého vozidla, který se v té době chytil u více automobilek.




Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.