Nové Chevrolet Camaro - 1000 koní pro legendu ze 60. let
Přidal americacar, dne 27. 02. 2018, 0x
V roce 1966 bylo na trh uvedeno auto Chevrolet Camaro, který se měl stát hlavní konkurencí tehdy velmi žádaného Fordu Mustang. Jeho úspěchu sice nedosáhl, přesto byl model Camaro natolik jedinečný, že byla v roce 2009 jeho výroba obnovena. Letos je k mání nový model s příplatkovým paketem, který z něj dělá závodní speciál.
Chevrolet Camaro měl v 60. letech trumfnout Ford Mustang. Trumf se sice nekonal, to však neznamená, že se nejednalo o úspěšný vůz. V následujících letech následovaly další generace. Měnil se vzhled i celkový styl. Například třetí generaci v 80. a 90. letech lze poznat podle tehdy moderních hranatých tvarů. Čtvrtou generací, která přinesla zásadní modernizaci vozu, byla původní výroba ukončena a to v roce 2002.
Yenko/SC Stage II Camaro navazuje na 60. léta
Staré modely slavných aut nikdy nezestárnou. Ani nemohou, protože jejich slávu neustále podporují úpravci aut jako například americká společnost Speciality Vehicle Engineering. Ta má za sebou úpravy výjimečných osobních automobilů, pick-upů i SUV a samozřejmě i legendárních sportovních vozů. Aktuálně vrchol jejich činnosti představuje nejnovější úprava modelu Camaro.
Na co se můžete těšit? Nový Yenko/SC Stage II Camaro se pyšní agresivní vizáží a silným výkonem, má hodně připomínat Yenko Camaro první generace z druhé poloviny 60. letech. Tehdejší úpravy měl na svědomí slavný americký automobilový závodník Don Yenko. Především se jedná o provedení kapoty, spoileru na zádi, design kol a také boční pruhy a logo sYc znamenající Yenko Super Car, které najdeme i v interiéru vozu (výšivky na opěrkách hlav a na koberečkách).
Příplatkový paket pro ZL1 z Camara dělá závodní speciál
Celkem 25 zákazníků si bude moci objednat paket na zvýšení výkonu v případě modelu Yenko/SC Supercharged Stage II Camaro. Rozhodně nepůjde o obyčejný sériový vůz. Základní pohonnou jednotkou je motor s objemem 6,2 litrů a výkonem 339 kW (455 koní). To se však změnilo a hodně. Camaro ve verzi ZL1 dostalo nejen nový motor, ale také kovanou hřídel a písty, ojnice a hlavu válců.
Vizáž závodního vozidla podpořil upravený podvozek a nově vyrobená pohonná jednotka v podobě osmiválce LT1 s objemem 6,8 litru a výkonem 745 kW (1012 koní). Vyrobeno má být údajně pouze 25 kusů, aby se dostalo na největší sběratele. Toto konkrétní auto si tedy rozhodně nebude moci pořídit kdokoliv. A cena? Zatím neznámá.
Komentáře:
Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.