Nepravidelný chod motoru - co dělat?

Praktické rady

Přidal sawyer, dne 15. 05. 2017,  0x


Nepravidelný chod motoru trápí plno řidičů. Velkým problémem pak může být, když podobné signály ignorují a vše ponechávají osudu. Jedna zanedbaná závada s sebou může časem přinést řadu dalších, které mohou vyústit k úplnému zničení motoru a následně i finančně tučné opravě. Na co se tedy při nepravidelném chodu motoru připravit?

Příznak nikdy není jen jeden…

Poruchy motoru nechodí po jednom a dokonce ani po třech. Problémů se velice často objevuje víc a některých si dokonce ani nemusíme všimnout. Objevují se především potíže při startování, což je způsobeno přílišným anebo naopak nedostatečným zahřátím. Někdy nemusí k nastartování dojít vůbec. Pokud se vám ovšem podaří nastartovat, obtíže budou rozhodně pokračovat, a to především u volnoběhu, u kterého se objeví nepravidelný chod, vynechávání anebo klepání v motoru za jízdy. Dále jsou také špatné reakce na přidání plynu a další zhoršení provozních vlastností, jako např. snížený výkon vozidla a příliš velká spotřeba. Někdy se mohou dokonce připojit i velké výfukové emise.

Příčiny nepravidelného chodu

Důvodů může být hned několik, ale mezi tři nejčastější patří zejména netěsnost vstřikovacích ventilů, což zapříčiní navlhnutí stěn a jako následek budou problémy se startováním. Sací ventil se bude navíc i nadále zanášet, a to i na kyslíkovém čidle, což způsobí výrazné zkrácení reakční doby a již zmíněný nepravidelný chod motoru a volnoběhu. Výsledkem může následně být selhání katalyzátoru a úplná nemožnost nastartovat.

Druhým důvodem může být špatná distribuce a vstřikování paliva. Podobné potíže poznáte zvláště tehdy, kdy se k nepravidelnému chodu připojí i výše zmíněné vysoké výfukové emise kvůli přebytku zplodin. S palivem ale rozhodně ještě nekončíme, neboť právě to má na chod motoru stěžejní vliv. Nekvalitní palivo může způsobit problémy u každého vozu, a to nejen co se týče  nepravidelného volnoběhu, podobně jako jeho nestálého přívodu.

Jak postupovat při opravě?

Kde se stala chyba, nejlépe zjistíme v autoservisu po provedení diagnostiky řídicí jednotky. Pokud problémy s volnoběhem a startováním nastaly v případě netěsnosti ventilů, seřízení ničemu nepomůže. Nejlepší bude je rovnou vyměnit za nové a následně až ty opět seřídit. Pokud si troufnete na výměnu, můžete si pomoci i sami a navíc ještě ušetříte. Pokud si ovšem netroufáte, v autoservisu si s tím za příplatek určitě poradí. Potíže ovšem nemusí být jen v samotném ventilu, ale např. i ve svíčkách, což způsobilo problémy se zapalováním. Ty také rozhodně nezapomeneme v případě potíží nechat vyměnit.



Komentáře:

Pro přidání komentářů je potřeba se přihlásit .

Nenacházejí se zatím žádné relace v databázi.